مؤسسه روبرت کخ: سرعت شیوع کرونا در آلمان کمتر شده است

0
482

روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین (۱۴ آوریل) لوتار ویلر، رئیس مؤسسه پژوهشی روبرت کخ آلمان اعلام کرد که میزان ابتلا به کووید ۱۹ (بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا یا سارس‌کوو-۲) در این کشور پس از تغییرات مداوم در هفته‌های اخیر اکنون به یک سطح مشخص و تا حد زیادی ثابت رسیده است. ویلر تاکید کرد که شمار مبتلایان در کل کاهش نیافته، اما شمار شفادیافتگان ‌به مراتب بیشتر شده است. به گفته رئیس مؤسسه روبرت کخ، عدد تکثیر پایه ویروس سارس‌کوو-۲ در حال حاضر ۲/ ۱ است اما تلاش می‌‌شود که این رقم به زیر یک برسد، یعنی هر فرد بیمار ویروس را به حداکثر یک نفر منتقل کند. این کارشناس در ادامه تاکید کرد که با وجود “علائم مثبت” در روند مبارزه با سارس‌کوو-۲، اقدامات ملی برای مبارزه با این ویروس از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی باید ادامه یابند. بر اساس داده‌های موسسه روبرت کخ، در ۲۴ ساعت گذشته (تا ظهر سه‌شنبه ۲۶ فروردین) دو هزار و ۸۲ فرد مبتلا به کووید ۱۹ به آمار مبتلایان اضافه شده است…

مؤسسه روبرت کخ: سرعت شیوع کرونا در آلمان کمتر شده است

دویچه وله ـ 14.04.2020

رئیس مؤسسه روبرت کخ آلمان ضمن بیان این که در جلوگیری از گسترش کرونا در این کشور “برخی روندهای مثبت” به‌چشم می‌خورد اظهار داشت که اقدامات ملی برای مبارزه با این ویروس باید ادامه یابند.

    
لوتار ویلر، رئیس مؤسسه روبرت کخلوتار ویلر، رئیس مؤسسه روبرت کخ

روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین (۱۴ آوریل) لوتار ویلر، رئیس مؤسسه پژوهشی روبرت کخ آلمان اعلام کرد که میزان ابتلا به کووید ۱۹ (بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا یا سارس‌کوو-۲) در این کشور پس از تغییرات مداوم در هفته‌های اخیر اکنون به یک سطح مشخص و تا حد زیادی ثابت رسیده است.

ویلر تاکید کرد که شمار مبتلایان در کل کاهش نیافته، اما شمار شفادیافتگان ‌به مراتب بیشتر شده است. به گفته رئیس مؤسسه روبرت کخ، عدد تکثیر پایه ویروس سارس‌کوو-۲ در حال حاضر ۲/ ۱ است اما تلاش می‌‌شود که این رقم به زیر یک برسد، یعنی هر فرد بیمار ویروس را به حداکثر یک نفر منتقل کند.

این کارشناس در ادامه تاکید کرد که با وجود “علائم مثبت” در روند مبارزه با سارس‌کوو-۲، اقدامات ملی برای مبارزه با این ویروس از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی باید ادامه یابند.

بر اساس داده‌های موسسه روبرت کخ، در ۲۴ ساعت گذشته (تا ظهر سه‌شنبه ۲۶ فروردین) دو هزار و ۸۲ فرد مبتلا به کووید ۱۹ به آمار مبتلایان اضافه شده است.

به این ترتیب شمار کل بیماران مبتلا به این ویروس در آلمان به ۱۲۶ هزار نفر رسیده است. در مجموع حدود دو هزار و ۹۹۸ تن از مبتلایان درگذشته‌اند و ۶۸ هزار و ۲۰۰ تن نیز شفا یافته‌اند.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

در آلمان هر روز افراد بیشتری از ماسک‌های ایمنی استفاده می‌کننددر آلمان هر روز افراد بیشتری از ماسک‌های ایمنی استفاده می‌کنند

در میان ایالت‌های آلمان، بایرن با حدود ۳۳ هزار و ۳۰۰ بیمار بیشترین آمار ابتلا را دارد. ایالت نوردراین-وستفالن با ۲۶ هزار و ۹۰۰ بیمار و بادن-ورتنبرگ با ۲۴ هزار و ۸۰۰ بیمار در رده‌های دوم و سوم هستند.  این سه ایالت پرجمعیت‌‌‌ترین ایالت‌های آلمان به‌شمار می‌روند.

“تجهیزات کافی وجود دارد”

رئیس مؤسسه روبرت کخ یادآور شد که شمار مبتلایان و شفایافتگان به احتمال زیاد خیلی بیشتر از آمار ثبت‌شدگان است زیرا تعداد قابل توجهی از افرادی که دچار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند، علائم آن را یا خفیف حس می‌کنند یا اصلا متوجه ابتلای خود نمی‌شوند.

ویلر اظهار داشت که به هر حال در بیمارستان‌های آلمان از نظر تختخواب، دستگاه‌های تنفسی و دیگر تجهیزات ضروری برای رسیدگی به بیماران، هیچ تنگنایی وجود ندارد و کادر درمانی آماده پذیرای مبتلایانی است که در وضعیتی حاد به سر می‌برند.

مؤسسه پژوهشی روبرت کخ در برلین مسئول پی‌گیری بیماری‌های عفونتی و بیماری‌های غیرواگیر در آلمان است که زیر نظر وزارت بهداشت این کشور اما بدون دخالت این وزارتخانه یا دیگر ارگان‌های دولتی فعالیت می‌کند.

در همین زمینه:

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید