• ایران قلم:این همه صدام حسین در “جوار خاک میهن” برایتان بشگن زد، به جایی رسیدید که الان از فرنگ برسید؟    :   " بشکن زدن " که چیزی نیست، اگر ترامپ ، با دست های خودش صدام حسین را از قبر در بیاورد و به همراه ترکی فیصل و جولیانی ...
  • محمد حسین سبحانی: مسعود رجوی در کمای مغزی است    :    حضور مجاهدین خلق در عراق ، چه در اشرف و چه  در لیبرتی ، ظرفی بوده است که توهم اعضا را برای باصطلاح  روشن کردن دوباره موتور ارتش آزادیبخش   دامن ...
  • ایران قلم: سرکار خانم عاصمه جیلانی ! لطفا اشتباه آقای احمد شهید را تکرار نکنید    :   متاسفانه در گذشته آقای احمد شهید از  کانال منابع سازمان مجاهدین تغذیه می شدند، همان های که خود خشونت را تولید می کنند، و خود زندان ، زندانبان و شکنجه گر ...
  • سبحانی: مجاهدین ظرف بی بدیل جغرافیای عراق را جهت استمرار استراتژی خشونت برای همیشه از دست دادند    :   بنابراین جغرافیای عراق ظرف بی بدیلی برای مجاهدین خلق در راستای استمرار استراتژی خشونت و ترور و جنگ مسلحانه بود که مجاهدین خلق با حضور در آلبانی با صدای ...
  • محمد حسین سبحانی:سازمان مجاهدین در “مرداب” یک گام به جلو حرکت کرده است    :   سازمان مجاهدین بعد از سرنگونی صدام حسین باید بها و تاوان سیاسی و تشکیلاتی آغاز مبارزه مسلحانه و خشونت طلبانه را  تمام و کمال می پرداخت، ولی به ...
  • مصاحبه ایران قلم با سبحانی ـ هنوز زخم های خشونت و مبارزه مسلحانه التیام نیافته است    :   البته من قصد نداشتم که شورشیان فارک را با مجاهدین خلق مقایسه کنم، انچه اشاره کردم درس تاریخی است که سازمان مجاهدین می تواند از عمق نفرت و دوری مردم از ...
  • جشنواره ترمه ، نشان دادن چهره‌ای متفاوت از ایران در آلمان

    در طول جشنواره فرهنگ ایران “ترمه” در مونیخ سه گروه موسیقی از ایران روی صحنه رفتند. گروه “هزار آواز” به سرپرستی آزاد میرزاپور و خوانندگی وحید تاج قطعات موسیقی سنتی و محلی را در کنسرت خود اجرا کردند. بهمن فریادرس، بابک پیمانی و مهرداد میرزاپور نوازندگانی بودند که این گروه را همراهی می‌کردند. گروه موسیقی “داماهی” که در سال ۱۳۹۶ برنده بهترین آهنگسازی تلفیقی و تجربی در جشن “موسیقی ما” شده‌اند، در چهارمین شب این هفته فرهنگی روی صحنه رفتند. دارا دارایی، سرپرستی این گروه را بر عهده دارد و خوانندگی به عهده رضا کولغانی است. “بمرانی” هم آخرین گروه موسیقی بود که در جشنواره فرهنگ ایران در مونیخ روی صحنه رفت. گروه موسیقی “بمرانی” در سبک بلوز و کانتری کار می‌کند و از سال ۱۳۸۸ فعالیتش را از فضای مجازی و کافه‌ها شروع کرد و هم‌اکنون از گروه‌های موسیقی فعال و پرطرفدار داخل ایران است.

    جشنواره ترمه • نشان دادن چهره‌ای متفاوت از ایران در آلمان

    دویچه وله ـ 07.03.2018

    دومین جشنواره فرهنگ ایران “ترمه” با برپایی جلسه کتاب‌خوانی، نمایش فیلم‌های مختلف از کارگردانان مطرح ایرانی، نمایشگاه عکس، کنسرت‌های مختلف موسیقی و شوی لباس در مونیخ برگزار شد.

    دومین جشنواره فرهنگ ایران ترمه به مدت یک هفته در شهر مونیخ برگزار شددومین جشنواره فرهنگ ایران “ترمه” در شهر مونیخ

    دومین جشنواره فرهنگ ایران “ترمه” به مدت یک هفته از ۲۸ فوریه تا ۵ مارس (۹ تا ۱۴ اسفند) به همت “دیفرنتسیا آرت” و اداره فرهنگی شهر مونیخ و با همکاری انجمن خانه ایران و پاتوق فرهنگی دانشجویی ایرانیان این شهر برگزار شد.

    در این هفته فرهنگی در کنار نمایش فیلم‌های مختلف، جلسه کتاب‌خوانی، اجرای کنسرت‌های گوناگون و شوی لباس، نمایشگاه عکسی از چندین عکاس مطرح ایرانی در مجتمع Gasteig  شهر مونیخ هم برپا بود.

    به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

    عکس‌های عکاسانی هم‌چون شادی قدیریان، آزاده اخلاقی، علی لرستانی، آیدا بختیاری و سحاب زریباف در هفته فرهنگی مونیخ به نمایش گذاشته شده بود.

    دولت آبادی: ما آرزومند جهان بهتری بودیم

    در شب نخست جشنواره محمود دولت‌آبادی، نویسنده سرشناس و ناصر تقوایی، کارگردان مطرح ایرانی به داستان‌خوانی پرداختند. محمود دولت‌آبادی بخش‌هایی از کتاب “روزگار سپری شده مردم سالخورده” را خواند و در گفت‌و‌گو با دویچه ‌وله به بی‌انگیزه بودن نویسندگان نسل جدید اشاره کرد و گفت: «نویسندگان نسل جدید کوشش بسیاری می‌کنند اما آرزومند نیستند و البته در این شرایط طبیعی است اما نسل ما آرزومند بود. ما آرزومند جهان بهتری بودیم که عمرمان را برایش گذاشتیم اما نشد ولی معتقدم عمرمان هدر نشد.»

    ناصر تقوایی، کارگردان سرشناس ایرانی در شب نخست این جشنواره به خواندن داستانی منتشر نشده از خود پرداخت ناصر تقوایی

    ناصر تقوایی، کارگردان سرشناس ایرانی هم در شب نخست این جشنواره به خواندن داستانی منتشر نشده پرداخت که هنوز موفق به انتشار آن در ایران نشده است. آقای تقوایی در این جلسه به معضلات و مشکلات فیلم سازی و داستان نویسی در ایران نیز اشاره کرد.

    مستند “تمرین آخر” که به هنر تعزیه در ایران می‌پردازد، فیلم “آرامش در حضور دیگران” و “ای ایران” نیز از ناصر تقوایی در طول این جشنواره نمایش داده شد.

    تئاتر “تیکی‌تاکا” و پرداختن به عمل تغییر جنسیت

    در روز دوم این جشنواره آتیلا پسیانی با تئاتر “تیکی‌تاکا” روی صحنه رفت. این نمایش داستان رابطه پدری با فرزندش است که به تازگی از آمریکا برگشته و قرار است عمل تغییر جنسیت انجام دهد. در کنار کار نویسندگی و کارگردانی، آتیلا پسیانی در این نمایش به ایفای نقش هم پرداخته بود و پسرش خسرو پسیانی هم با او در این تئاتر که با استقبال خوب تماشگران هم روبه‌رو شد، بازی می‌کرد.

    در روز دوم این جشنواره آتیلا پسیانی با تئاتر تیکی‌تاکا روی صحنه رفتآتیلا پسیانی و خسرو پسیانی در نمایی از تئاتر “تیکی‌تاکا”

    آتیلا پسیانی پس از این نمایش در گفت‌وگو با دویچه ‌وله به ضرورت طرح این معضل اجتماعی اشاره کرد و درباره مشکل خانواده‌ها با بسیاری از افرادی که قصد عمل تغییر جنسیت در ایران را دارند پرداخت. پسیانی گفت: «اگر جامعه با این افراد رفتار خوبی نداشته باشد شاید آنقدر برای آنها مهم نباشد اما متاسفانه رفتار پدر و مادرها در ایران با فرزندانشان که قصد انجام جراحی برای تغییر جنسیت دارند، اصلا خوب نیست. نمی‌دانم نمایش دادن یک تئاتر یا فیلم که به این موضوع می‌پردازد، چقدر تاثیرگذار خواهد بود اما شاید یک تلنگر کوچک باشد.»

    پگاه آهنگرانی: خانه سینما پس از بازگشایی خوب کار نکرد

    پگاه آهنگرانی از هنرمندان دیگری بود که با مستند “خانه سینما” به جشنواره فرهنگی ترمه در مونیخ آماده بود. این مستند درباره وقایع و اتفاقاتی است که خانه سینما از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ پشت سرگذاشته است. پگاه آهنگرانی نیز در مستندی، بحران خانه سینما طی این دو سال را به تصویر کشیده است.

    پگاه آهنگرانی با مستند خانه سینما به جشنواره فرهنگی ترمه در مونیخ آمده بودپگاه آهنگرانی

    پگاه آهنگرانی در گفت‌وگو با دویچه‌ وله درباره ساخت این مستند می‌گوید: «هیچ‌وقت مشخص نشد که دلیل تعطیلی خانه سینما چه بود. به اعتقاد من در دوره ریاست جمهوری محمود  احمدی‌نژاد تلاش بسیاری شد، نهادهای صنفی به شدت تضعیف شوند. خانه سینما هم در همین راستا بسته و البته در دولت حسن روحانی باز شد اما به اعتقاد من خانه سینما هیچ‌گاه نتوانست از این بازگشایی استفاده خوبی کند، برای مثال خانه سینما در برابر فیلم‌های توقیفی هیچ‌وقت موضع مشخصی نگرفت.»

    “کارستان” برای ایجاد امید در نسل جوان ایران

    مجتبی میرطهماسب و محسن عبدالوهاب، دو تن از مستندسازانی بودند که برای نمایش شش فیلم مستند در قالب یک مجموعه به نام “کارستان” به این جشنواره آمده بودند.

    “کارستان” مجموعه فیلم‌های مستندی است که با هدف روایت تصویر زندگی کارآفرینان ایرانی تهیه و تولید شده است. ایده‌ ساخت این مجموعه متعلق به رخشان بنی‌اعتماد است.

    مجتبی میرطهماسب و محسن عبدالوهاب در گفت‌وگو با دویچه وله درباره این مجموعه مستند می‌گویند: «در ایران دلایل بسیاری برای ناامیدی وجود دارد اما ما با معرفی “کارآفرینان موفق” قصد ایجاد امید در نسل جدید را داشتیم. به اعتقاد ما اگر قرار است اتفاقی در ایران رخ دهد، باید به دست همین نسل جوان رخ دهد. ما با به تصویر کشیدن زندگی برخی از کارآفرینان می‌خواستیم، بگوییم که با همه ناامیدی‌ها اما می‌شود کار کرد.»

    گروه هزار آواز به سرپرستی آزاد میرزاپور و خوانندگی وحید تاج قطعات موسیقی سنتی و محلی را در کنسرت خود اجرا کردنداعضای گروه “هزار آواز”

    “هزار آواز”، “داماهی” و “بمرانی” روی صحنه رفتند

    در طول جشنواره فرهنگ ایران “ترمه” در مونیخ سه گروه موسیقی از ایران روی صحنه رفتند. گروه “هزار آواز” به سرپرستی آزاد میرزاپور و خوانندگی وحید تاج قطعات موسیقی سنتی و محلی را در کنسرت خود اجرا کردند. بهمن فریادرس، بابک پیمانی و مهرداد میرزاپور نوازندگانی بودند که این گروه را همراهی می‌کردند.

    گروه موسیقی “داماهی” که در سال ۱۳۹۶ برنده بهترین آهنگسازی تلفیقی و تجربی در جشن “موسیقی ما” شده‌اند، در چهارمین شب این هفته فرهنگی روی صحنه رفتند. دارا دارایی، سرپرستی این گروه را بر عهده دارد و خوانندگی به عهده رضا کولغانی است.

    “بمرانی” هم آخرین گروه موسیقی بود که در جشنواره فرهنگ ایران در مونیخ روی صحنه رفت. گروه موسیقی “بمرانی” در سبک بلوز و کانتری کار می‌کند و از سال ۱۳۸۸ فعالیتش را از فضای مجازی و کافه‌ها شروع کرد و هم‌اکنون از گروه‌های موسیقی فعال و پرطرفدار داخل ایران است.

    یکی از ویژه‌ترین بخش‌های این جشنواره برگزاری یک شوی لباس بودطراحان لباس ایرانی نیز در این جشنواره حضور داشتند

    نشان دادن چهره‌ای متفاوت از ایران

    یکی از ویژه‌ترین بخش‌های جشنواره “ترمه” در مونیخ برگزاری یک شوی لباس از سوی دو تن از طراحان لباس ایرانی، صدف تحویل‌ دارزاده و پریسا غلام حسین‌زاده بود که با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

    یکی از اهداف اصلی برگزارکنندگان جشنواره “ترمه” نشان دادن چهره‌ای متفاوت از ایران به جهان است. برگزارکنندگان این جشنواره فرهنگی معتقدند، آنچه از ایران در رسانه‌ها گفته می‌شود، به تنهایی نشان‌دهنده فرهنگ، هنر و تاریخ این کشور نیست.

    مطالب مرتبط :

    بی دقتی و یاخود زنی بعضی از رسانه های هویت طلب آذربایجانی

    مثلا ما ازگذشته های دور سراغ داریم که ناسیونالیست های آذربایجانی، سازمان مجاهدین خلق ایران را یکی از دشمنان زبان آذربایجانی دانسته وهمواره برحفظ فاصله با این جریان شووینیستی تاکید میکرد. این جریانات آذربایجانی ، ازهر طیف ودسته ای وبدون توجه باینکه درکدامیک ازنحله های فکری ناسیونالیزم آذربایجانی حضور دارند ، برای حفظ حرمت خود همواره فاصله ی زیادی با مجاهدین خلق که عملا به باند رجوی تبدیل ... مطلب کامل

    عوارض مبارزات مسلحانه و خشونت‌آمیز برای تغییر رژیم‌های سیاسی

    او بر این باور نیست که خشونت‌پرهیزی یک فلسفه ایده‌آلیستی و تاکتیکی منفعلانه است. برعکس، در درون استراتژی‌ها، سیاست‌ها و تاکتیک‌های خشونت‌پرهیز، نیروی مقاومت‌گر و افشاگری وجود دارد که نهادها و وضعیت مسلط را به چالش می‌کشد و در مشروعیت‌شان تردید ایجاد می‌کند. این شکل از مقاومت، برخاسته از خشم و عمل فعال علیه انواع بی‌عدالتی و تبعیض است. باتلر در کتاب خود می‌کوشد تا خشونت ... مطلب کامل

    عوارض مبارزات مسلحانه و خشونت‌آمیز برای تغییر رژیم‌های سیاسی

    حالا این فرقه ی پست در این غربت وبیکاری وبلا تکلیفی این ادما و هوادارای خودشو به بهانه ی کرونا مستمری را قطع کرده و انها رو بحال خودشون رها کرده.  ای فرقه ی پست که مدعی اسلام انقلابی هستید .ایا این کار شما بعد از سالیان بازی کردن با سرنوشت ادما با دروغ ونیرنگ و دجالیت ،حالا جواب این همه زحمت همینه ، ... مطلب کامل

    عوارض مبارزات مسلحانه و خشونت‌آمیز برای تغییر رژیم‌های سیاسی

    یک آدم ۹۸ ساله الان تو تلویزیون نروژ ۲ سال پیش داشت حرف می زد. جزو کانون های شورشی بوده. می گفت، به من گفتند این آدرس رو ببین شهر درامنت جنوب نروژ. برو یک کسی توی آن خانه است و بکشش. اونموقع که موبایل نبوده. می گفت من موتور سیکلت را گرفتم و رفتم اونجا نگاه کردم دیدم یه خونه ای هست و یک ... مطلب کامل

    عوارض مبارزات مسلحانه و خشونت‌آمیز برای تغییر رژیم‌های سیاسی

     براستی چرا این فرقه که دم از محوریت در عالم میزند اینقدر ضعیف و خار و ذلیل شده است ؟؟؟ به چه دلیل توان و کشش این را ندارد که فرزندی در حد مکالمه با مادرش صحبت کند در صورتیکه بقول رجوی در زمان شاه زمانیکه ما زیر اعدام بودیم مادرم به ملاقات من میآمد و حالا چه شده که حتی یک مکالمه مادر و فرزند را برنمیتابید ... مطلب کامل

    همچنان ترور و خشونت در دستور کار رهبری فرقه مجاهدین خلق

    این نمایش مسخره پرده های دیگری را هم در پی داشت تا اینکه رهبران مجاهدین، ابوالقاسم(محسن) رضایی را به برنامه ای دیگر از تلویزیون خود فرستاد تا این بار شدت عمل بیشتری از خود نشان دهد. آنها پرویز خزایی نماینده رجوی در نروژ را به پای این مجادله کشاندند تا آنچه خود نمی توانند بگویند را از زبان او جاری سازند ... مطلب کامل

    همچنان ترور و خشونت در دستور کار رهبری فرقه مجاهدین خلق

    درست است که موسی خیابانی با افرادی مثل مهدی ابریشمچی، عباس داوری ،محمود عطایی و دیگران تفاوت داشته است، اما او  یعنی موسی خیابانی هم زیر  مسعود رجوی جای می گرفته است و  اگر چه با بقیه اعضای مرکزیت فاصله داشته است ولی او هم  زیر مسعود رجوی جای داشته است. وقتی مسعود رجوی در هفتم مرداد فرار می کند و به فرانسه می رود در واقع ... مطلب کامل

    همچنان ترور و خشونت در دستور کار رهبری فرقه مجاهدین خلق

    اما تنها روزنه اى كه به من و ما اميد و جرقه  عشق و زندگى مي داد،  حضور خانواده ها براى ديدار با عزيزان اسير خود در چنگال رجوى بود. وقتى فرياد خانواده ها از پشت حصار پادگان اشرف با وجود محدوديت هاى رجوى كه در راستاى عدم شنيدن صداى خانواده بود، را مي شنيديم جرأت پيدا كرده و بذر اميد به زندگى در دلهاي مان كاشته ... مطلب کامل

    مجاهدین خلق یک فرقه هستند

    خب، آمریکا ارتجاعی ترین جناح را برای چنین اقدامی انتخاب کرده تا پروژه جانشین سازی آنها را پیش ببرد. اینها مجاهدین خلق نام دارند. گروهی از تبعیدیان ایرانی که از عملیات های ویژه آمریکا و اسرائیل علیه ایران حمایت می کنند. بله سازمان مجاهدین خلق که قبلا توسط ایالات متحده آمریکا در بین سازمان های تروریستی خطرناک طبقه بندی شده بود. گروهی که در ایران ... مطلب کامل

    محمد سیدی: عشق را پایانی نیست، بمناسبت درگذشت مادر فداکار آقای محمدیان

    رجوی خانواده را " الدنگ " و سد امیال فرقه گرایانه اش می‌داند و در فرقه مجاهدین عشق را حرام و ممنوع کرده است. چه عشق  به جنس مخالف و چه عشق  مادر و پدر به فرزند یا برعکس . چرا رجوی ابراز هر گونه  عاطفه را ، جز به خودش ، ممنوع کرده است؟ چرا این مادر فداکار و قهرمان که یک دهه قبل برای ملاقات فرزندش ... مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    سایت ایران قلم از انتشار مطالب و مقالاتی که در آن کلمات توهین آمیز استفاده شده، معذور است.

    مسئولیت مطالب درج شده بر عهده نویسندگان می باشد

    تمام حقوق این سایت برای © 2020 ايران قلم. محفوظ است.
    marmaris escort - marmaris bayan escort - escort marmaris - marmaris escort bayan - haber | malatya haber | malatyahaber | malatya haberleri | malatya sondakika | malatya sondakika haberleri | malatya asayi haberleri | malatya spor haberleri | yeni malatyaspor | malatya reklam | yeilyurt haber | battalgazi haber | malatya belediye haberi | malatya rehber | yeilyurt belediyesi | battalgazi belediyesi | malatya bykehir belediyesi | yeilyurt belediyesi | malatya seim | malatya aday adaylar | malatya akparti adaylar | malatya mhp adaylar | malatya chp adaylar | malatya korona haberleri | malatya gncel | malatya haber 44 | malatya haber trafik kazas | malatya haber net |