کریم غلامی: آقای فیلابی، زیر کدام پرچم و برای چه کسی سینه می زنید؟

0
468

آقای فیلابی، زیر کدام پرچم و برای چه کسی سینه می زنید؟

کریم غلامی، ایران فانوس، دهم سپتامبر ۲۰۱۵:…  اینکه در برنامه های بی بی سی و یا صدای آمریکا و بقیه چه برنامه هایی تولید می شود، بحث جداگانه ای است که می توان به آن پرداخت. ولی حداقل این برنامه ها اجازه می دهند که افراد نظر خود را آزادانه مطرح بکنند؟ چیزی که در برنامه های مجاهدین هرگز یافت نمی شود و از طرفی هم حتی در درون تشکیلات مجاهدین هر فردی که نظری مخالف سران مجاهدین می داد …

لینک به منبع

آقای فیلابی، زیر کدام پرچم و برای چه کسی سینه می زنید؟

طبق معمول هر روزه وب سایتهای سیاسی را مرور می کردم که در سایت همبستگی مقاله ای از آقای فیلابی دیدم، برای من جالب بود که ببینم ایشان چه نوشته اند. همان طور که حدس زده بودم، مثل همیشه او جمله اش را این گونه آغاز کرده بود “از بدو انقلاب ضد سلطنتى و پس از آنکه انقلاب توسط دزد بزرگ قرن خمینى دزدیده شد”. این جمله آقای فیلابی سرتیتر همه صحبت ها و یا نوشته ها و یا مصاحبه های اوست. سال ۲۰۰۷ بود. سیمای آزادی تلوزیون مجاهدین برنامه ای از تظاهرات مجاهدین در اروپا را نشان می داد که نوبت به سخنرانی آقای فیلابی رسید. من گفتم بچه ها گوش کنید الان آقای فیلابی اولین جمله اش را این طور شروع می کند “از بدو انقلاب ….” وقتی آقای فیلابی پشت میکروفون قرار گرفت، جمله اش را دقیقا به همین شکل شروع کرد. افرادی که دور من بودند خندیدند. البته بعدا مسئولین و شکنجه گران مجاهدین این خندیدن را از دماغ ما بیرون کشیدند. به هر حال ولی می ارزید.

آقای فیلابی در ادامه نوشته است که همواره در خلوت خودش فکر می کند (البته نمی دانستم ایشان فکر هم می کنند) که چه اتفاقی برای مملکت افتاده است. جواب شما بسیار ساده است. متاسفانه سیاسی های کشوره ما همگی دزد و شارلاتان و مزدور هستند، از جمله خود شما آقای فیلابی. خود را یک فرد سیاسی می دانید و موضع گیری سیاسی دارید. در حالی که مزدور و جیره خوار یک مزدور و خائن بزرگتر از خودت هستی. شما که مدعی هستید که ” با شناختى که از آخوند جماعت داشتم فکر میکردم که این تنبل ها بعلت اینکه هیچگاه در زندگى شان کار تولیدى نکرده اند و یا مدیریت اقتصادى، حتی در حد اداره یک مغازه بقالى و یا ساندویج فروشى هم نداشته اند و یا کاربدنى کشاورزى و کارگرى انجام نداده اند، مدیریت دولتى واقتصادى مملکتی در حد ایران حتی به فکرشان هم خطور نخواهد کرد” آیا شما تا به حال در کار تولیدی شرکت داشته اید و یا در یک ساندویچی کار کرده اید و این که چیزی از اقتصاد و مملکت داری میفهمید. نه شما یک ورزش کار بودید (در گذشته بودید و دهها سال است که از ورزش بدور هستید) به کشور و مردم خودت خیانت کردید، با پول و سرمایه ای که از جیب مردم ایران برای شما پرداخت شده بود تا در مسابقات برای مردم ایران افتخار بیاورید، ولی شما به اعتماد مردم ایران خیانت کرده و با وعده هایی که مجاهدین به تو داده بودند، زندگی در آمریکا با حقوقی که مجاهدین به شما می دادند (با افشاگری که مجاهدین در این رابطه کرده اند شما ماهانه پنج هزار تا ده هزار دلار دریافت می کنید) ترجیح داده اید. آیا این خیانتکاری و مزدوری نیست؟ متاسفانه اکثر روشنفکرها و سیاسی های جامعه ایران، یا کشته شده اند یا در انزوا قرار گرفته اند. طبیعتا در چنین محیطی فرد بی سوادی مثل آقای فیلابی، یک روشنفکر و سیاسی می شود که زیر پرچم مسعود رجوی فراری سینه می زند.

اینکه در برنامه های بی بی سی و یا صدای آمریکا و بقیه چه برنامه هایی تولید می شود، بحث جداگانه ای است که می توان به آن پرداخت. ولی حداقل این برنامه ها اجازه می دهند که افراد نظر خود را آزادانه مطرح بکنند؟ چیزی که در برنامه های مجاهدین هرگز یافت نمی شود و از طرفی هم حتی در درون تشکیلات مجاهدین هر فردی که نظری مخالف سران مجاهدین می داد، سر از زندان و یا سربه نیست شدن در می آورد.

البته باید به آقای فیلابی یادآوری بکنیم که برعکس نظریه مسعود رجوی که همه اتقافات دنیا زیر سر جمهوری اسلامی است، از انتخابات آمریکا تا فاجعه های طبیعی و یا سوراخ شدن لایه اوزون و اینکه جمهوری اسلامی پدرخوانده همه گروه های تروریستی دنیا است و …. بطور واقعی ربطی به جمهوری اسلامی ندارد. گروه های تروریستی اسلامی، سالیان بسیار است که در دنیا وجود داشته و هنوز دارد.

بهتر است که آقای فیلابی کمی از تاریخ جهان و اسلام و شکل گیری گروه های تروریستی را بخواند تا کمی به دانش او اضافه شود نه اینکه باز نشخوار مواضع و حرفهای ارباب خودش یعنی مسعود رجوی باشد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید