حنیف بالی، کودکی که خاکستری نشد

0
2026

او سه ساله بود که بتنهایی به سوئد آمد. پدر و مادرش که از اعضای «سازمان مجاهدین خلق» بودند فرزند را فدای ایدئولوژی کردند، راهی عراق و «کمپ اشرف» شدند و به گفته حنیف بالی «مادرها اجازه داشتند که در سال ۱ بار» با فرزندانشان تماس تلفنی بگیرند و «پدر او در کل عمر او ۲ بار به وی تلفن زده است». حنیف بالی هرگز پدر خود را از نزدیک ندیده است. حنیف بالی ۳ ساله، در سوئد در میان ۸ خانواده مختلف جا به جا شد تا به سن ۱۸ سالگی برسد. او در طنزی تلخ می گوید که «وقتی به من می گفتند مامان، من میگفتم کدام مامان چون چندین مادر داشته ام». حنیف بالی می گوید که او جزو بچه های «خوش شانس» پانسیون ها بوده است چون بسیاری از آنها از سوی سازمان مجاهدین خلق «شستشوی مغزی» داده شده، به عراق برده شده و در نهایت سرنوشتی غم انگیز برایشان رغم خورد و بسیاری از آنها کشته شدند. وی در خلال برنامه از خود می پرسد که «اگر به چرندیات آنها گوش می دادم امروز در کجا بودم.»

حنیف بالی نماینده ایرانی تبار جوان در پارلمان سوئد و تجربه اش از سازمان مجاهدین

18.04.2016

منبع : انجمن نجات به نقل از استکهلمیان

کودکی که خاکستری نشد

https://www.youtube.com/watch?v=3Rq3lGO0iEw

حنیف بالی جوان ایرانی تبار زاده شهر کرمانشاه در ایران از سال ۲۰۱۰ تاکنون نماینده پارلمان سوئد از حزب میانه رو (مدرات) است. او همچنین از تاریخ ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۵ عضو هیئت اجرایی حزب مدرات، در حال حاضر بزرگترین حزب سیاسی سوئد، است.

با اینکه ایرانیان ساکن سوئد مرتبا حنیف را بواسطه جایگاه سیاسی بلندپایه اش در تلویزیون و دیگر رسانه های سوئد می بینند، اما بسیاری از آنها از گذشته و کودکی غم انگیز او  بی خبرند.

او سه ساله بود که بتنهایی به سوئد آمد. پدر و مادرش که از اعضای «سازمان مجاهدین خلق» بودند فرزند را فدای ایدئولوژی کردند، راهی عراق و «کمپ اشرف» شدند و به گفته حنیف بالی «مادرها اجازه داشتند که در سال ۱ بار» با فرزندانشان تماس تلفنی بگیرند و «پدر او در کل عمر او ۲ بار به وی تلفن زده است». حنیف بالی هرگز پدر خود را از نزدیک ندیده است.

حنیف بالی ۳ ساله، در سوئد در میان ۸ خانواده مختلف جا به جا شد تا به سن ۱۸ سالگی برسد. او در طنزی تلخ می گوید که «وقتی به من می گفتند مامان، من میگفتم کدام مامان چون چندین مادر داشته ام».

حنیف بالی می گوید که او جزو بچه های «خوش شانس» پانسیون ها بوده است چون بسیاری از آنها از سوی سازمان مجاهدین خلق «شستشوی مغزی» داده شده، به عراق برده شده و در نهایت سرنوشتی غم انگیز برایشان رغم خورد و بسیاری از آنها کشته شدند. وی در خلال برنامه از خود می پرسد که «اگر به چرندیات آنها گوش می دادم امروز در کجا بودم.»

این کودک ۳ ساله آواره ایرانی دیروز، و نماینده پارلمان سوئد امروز، در برنامه ای که اخیرا از تلویزیون من و تو پخش شد به توصیف یک روز از زندگی اش بعنوان نماینده پارلمان و از اعضای هیئت اجرایی  بزرگترین حزب سیاسی سوئد پرداخت، به زبان پارسی، و در حالی که تنها سه ساله بود که بتنهایی به سوئد آمد.

تجربه «سازمان مجاهدین خلق» بخشی از خاطرات زندگی پر فراز و نشیب این جوان ایرانی تبار است که در ویدیوی زیر قابل شنیدن است.

کودکی که خاکستری نشد

https://www.youtube.com/watch?v=3Rq3lGO0iEw

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرشیو موضوع : کودکان

محمد حسین سبحانی : کودکان خاکستری

محمد حسین سبحانی : کودکان خاکستری

البته مورد بالا ، تنها یکی از اشکال سؤاستفاده از کودکان می باشد. آنچه که نقش مبنایی و محوری دارد، خاکستری کردن کودکان در فرقه های تروریستی می باشد که مورد روی داده در خیابان های بغداد از نتایج آن است. فرقه های تروریستی روش های مدون و مشخصی برای تربیت نیروی تروریستی دارند که در این مسیر …

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید