تیم ملی فوتبال ایران مقتدرانه به جام جهانی روسیه راه یافت

0
879
به گزارش «انتخاب»، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز شد. ایران با برتری در این بازی به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرد. در این بازی سردار آزمون در دقیقه ۲۲ و مهدی طارمی در دقیقه ۸۸ گل‌زنی کردند. ایران، پس از روسیه میزبان و برزیل، سومین تیمی است که به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود می‌کند.
ایران ۲ – ازبکستان صفر؛ دقیقه ۸۸، مهدی طارمی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با عبور از مدافع روبه‌رو، توپ را به تور دروازه ازبکستان چسباند تا پیروزی ایران در این بازی را تقریبا قطعی کند.
شاگردان کی روش گل کاشتند؛

سلام مقتدرانه ایران به جام جهانی روسیه

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز شد. بازی با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید. ایران با برتری در این بازی برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز شد. بازی با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید. ایران با برتری در این بازی برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کرد.
به گزارش «انتخاب»، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز شد. ایران با برتری در این بازی به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرد. در این بازی سردار آزمون در دقیقه ۲۲ و مهدی طارمی در دقیقه ۸۸ گل‌زنی کردند.
ایران، پس از روسیه میزبان و برزیل، سومین تیمی است که به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود می‌کند.
ایران ۲ – ازبکستان صفر؛ دقیقه ۸۸، مهدی طارمی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با عبور از مدافع روبه‌رو، توپ را به تور دروازه ازبکستان چسباند تا پیروزی ایران در این بازی را تقریبا قطعی کند.
دقیقه ۸۰، ضربه سر طارمی با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۶۹، اشتباه مدافعان ایران، یک کرنر را تقدیم ازبکستان کرد.
دقیقه ۶۶، ایران پشت محوطه جریمه ازبکستان یک ضربه آزاد دیگر به دست آورد. این فرصت هم حاصلی برای ایران نداشت.
دقیقه ۶۲، آزمون از یک قدمی دروازه ازبکستان در حالی که با لوبانوف تک‌به‌تک شده بود، توپ را به بیرون فرستاد.
دقیقه ۵۷، ایران نزدیک خط طولی زمین ازبکستان صاحب ضربه ایستگاهی شد. شجاعی توپ را به روی دروازه ارسال کرد و قبل از این که طارمی روی آن اثر بگذارد، داور به نشانه آفساید در سوتش دمید.
دقیقه ۵۲، کرنر دیگری برای ایران به دست آمد که این بار هم بی‌حاصل بود.
دقیقه ۵۰، توپ ارسالی رضاییان، روبه‌روی دروازه ازبکستان با اختلاف خیلی کمی از روی سر آرمون رد شد.
دقیقه ۴۸، خطا روی سردار آزمون داور را مجاب کرد که به سود ایران، پنالتی اعلام کند. مسعود شجاعی این ضربه را از بالای دروازه به بیرون فرستاد.
۲۲:۱۷؛ نیمه دوم آغاز شد.
گزارش لحظه‌به‌لحظه این بازی را در ادامه می‌خوانید:
۲۲:۰۲؛ سوت پایان نیمه نخست به صدا درآمد. این نیمه دو دقیقه وقت تلف شده داشت.
دقیقه ۴۷، شجاعی با پاس عمقی زیبایی میلاد محمدی را صاحب توپ کرد و او هم سریع توپ را به سردار آزمون رساند اما قبل از مهاجم ایران، لوبانوف توپ را مهار کرد.
دقیقه ۴۴، ضربه ایستگاهی دیگری این بار از فاصله دورتر نصیب ایران شد. بازیکنان‌، توپ را سریع به گردش انداختند و آن را داخل محوطه جریمه به طارمی رساندند اما شوت این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه ۴۱، ایران سمت راست محوطه جریمه ازبکستان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ملی‌پوشان ایران نتوانستند از این فرصت استفاده کافی را ببرند.
دقیقه ۳۶، کرنر دیگری نصیب بازیکنان ازبکستان شد. این فرصت هم برای ازبک‌ها بی‌نتیجه بود.
دقیقه ۳۰، سید جلال حسینی نزدیک محوطه جریمه ایران، توپ را مقابل پای مهاجم ازبکستان زد تا خطر بزرگی را از دروازه ایران دور کرده باشد.
لحظاتی قبل از به ثمر رسیدن این گل، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در میان تشویق تماشاگران وارد ورزشگاه آزادی شده بود.
ایران یک – ازبکستان صفر؛ دقیقه ۲۲، علی‌رضا جهانبخش که داخل زمین ازبکستان صاب توپ شده بود، به خوبی سردار آزمون را دید و با پاس عمقی زیبایی او را با لوبانوف تک‌به‌تک کرد. مهاجم جوان تیم ملی ایران هم قدر این فرصت را دانشت و گل نخست ایران را به ثمر رساند.
دقیقه ۲۱، ارسال خطرناک رامین رضاییان را لوبانوف مهار کرد.
دقیقه ۱۸، خطا روی مسعود شجاعی در فاصله حدود ۳۰ متری از دروازه ازبکستان، فرصت خوبی نصیب ایران کرد اما ارسال رضاییان، حاصلی برای ایران نداشت.
دقیقه ۹، اصرار جهانبخش برای رسیدن به توپ، مدافع ازبکستان را مجبور کرد که تن به کرنر بدهد. کرنر را رضاییان به تیر دورتر ارسال کرد و جلال حسینی با شوت والی، دروازه حریف را تهدید کرد اما توپش با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۶، ایران هم نخستین کرنرش را کسب کرد اما نتوانست از آن بهره ببرد.
دقیقه ۴، ازبکستان باز هم به یک ضربه کرنر دست یافت. این کرنر هم سودی برای ازبک‌ها نداشت.
دقیقه ۲، پاس به عقب سریع مدافع ایران به نخستین کرنر بازی برای ازبک‌ها تبدیل شد. این کرنر حاصلی برای آبی‌پوشان مهمان نداشت.
ساعت ۲۱:۱۵؛ بازی با سوت داور عمانی آغاز شد. پیش از آغاز دیدار، بازیکنان دو تیم و حاضران در ورزشگاه به احترام شهدای حادثه تروریستی تهران، یک دقیقه سکوت کردند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید