طرف های اصلی ، تعریفی متفاوت تر از باند رجوی دارند!

0
859

 طرف های اصلی ، تعریفی متفاوت تر از باند رجوی دارند!

صابر از تبریز، امضاء محفوظ، ایران اینترلینک، دوازدهم ژوئن ۲۰۱۷:…  ” زادگاه واقعی داعش عربستان است، نه عراق و نه سوریه- جرمان فارن پالیسی-آلمان شریک نزدیک عربستان سعودی به حمایت جهانی خود از سلفی ها ادامه می دهد و با این کار بی وقفه زمینه تغذیه و رشد ترور جهاد گرایان را فراهم می سازد. اتاق فکر آلمان موسوم به » بنیاد دانش و سیاست»  در موضع گیری اخیر خود این ارزیابی را تایید کرد. بنیاد مذکور «پیامد های حمایت از سلفی گرائی عربستان را » فاجعه بار» می داند. کارشناسان انگلیسی نیز همکاری با عربستان را بشدت مورد انتقاد قرارداده اند و معتقدند اگر هدف » مبارزه واقعی  »  با ترور جهاد گرایان باشد باید جلوی صدور  تعصب و تنفر را گرفت که از صادرات انبوه عربستان سعودی است. البته در برابر این نظر همکاری بی وقفه آلمان و دیگر کشورهای اروپائی و امریکا با طایفه حکام سعودی قرار دارد: صدراعظم آلمان «مرکل» چند هفته پیش یک همکاری منظم  با نیروهای نظامی عربستان را به جریان انداخت. قرار بود در انگلستان تحقیقاتی برای شناسائی منابعی که حدس زده می شود از عربستان سعودی هزینه جهادگرایان انگلیسی را تامین می کنند صورت گیرد، ولی دولت انگلیس برای آن که مبادا عربستان خوشش نیاید جلوی  تحقیقات را گرفت. این ممانعت سه روز پیش از تازه ترین ضربه تروریستی در لندن که چند روز پیش رخ داد افشاء شد.… 

Republican Congressman Dana Rohrabacher lobby for MEK and ISISامریکایی ها مسئولیت عملیات تروریستی مشترک عربستان/داعش/مجاهدین خلق را بعهده گرفتند

داعش رجوی تروریست 2ذوق زدگی منافقین (مجاهدین خلق) از تصرف موصل توسط داعش (مزدوران رجوی به القاعده پیوستند)

http://iran-interlink.org

طرف های اصلی ، تعریفی متفاوت تر از باند رجوی دارند!

۲۲/۰۳/۱۳۹۶

هروقت که کار حامیان و بانیان داعش سخت میشود، فرقه ی رجوی بعنوان کاسه ی داغتر از آش ، به کمک آنها آمده وبا وارد کردن تهمت های ناچسب به دولت ایران، سعی میکند که سران کشور ما را به ایجاد وتقویت داعش متهم کرده واربابان خود را از فشار افکار عمومی جهان بیرون آورد!

دراین تلاش های فریبکارانه ی این باند متحجر ووطن فروش، تاریخ وزمان ومکان اهمیتی پیدا نمیکند وابدا اشاره ای باین موضوع که پدر خوانده های داعش ( اخوان المسلمین مصر که توسط انگلیس آفریده شد وبدین غایت رسید و مجاهدین  افغانی آمریکا پرورده ی آمریکا) قبل ازایجاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل یافته بوده وعمری درازتر ازآن داشته اند ، دارند!

سرمایه گذاری تبلیغاتی این گروه ماکیاولیست ودغلکار ، بر روی اقشار بی اطلاع جامعه است ودراین سرمایه گذاری چراغ های سبز نوکری اش را به سلطه گران جهانی هم نشان میدهد تا ” مماشات ” نکرده و اورا بیشتر ازاین ببازی گیرند!

آقای محمد قرائی که دروغپرداز خوبی برای باند رجوی است ، درمقاله ی ” داعش” یا ” ابوداعش” مسئله این است “؟! ، تلاش نموده که ضمن انجام وظیفه ای که فوقا بیان شد ، ترورهای اخیر تهران را به جمهوری اسلامی که به ادعای او ” ابو داعش ” است و وگویا دیگران نقشی درایجاد داعش ندارند، به گردن جمهوری اسلامی انداخته تا بر تعداد مدال های خیانتی که درخیانت به وطن کسب کرده ، بیافزاید!!

من با وجود اینکه بارها نوشته های مستندی از علت وجودی داعش ارائه داده ام ، با این حال نگاه به این پدیده ی شوم ( داعش ) را اززاویه ای دیگر پر بیراهه ندانسته و برای تنویر افکار عمومی ، نوشته ی یک نشریه ی غربی درمورد داعش را ذیلا میآورم تا انسان های بیشتری از ماهیت گروه رجویه آگاهی پیدا کنند:

” زادگاه واقعی داعش عربستان است، نه عراق و نه سوریه- جرمان فارن پالیسی-آلمان شریک نزدیک عربستان سعودی به حمایت جهانی خود از سلفی ها ادامه می دهد و با این کار بی وقفه زمینه تغذیه و رشد ترور جهاد گرایان را فراهم می سازد. اتاق فکر آلمان موسوم به » بنیاد دانش و سیاست»  در موضع گیری اخیر خود این ارزیابی را تایید کرد. بنیاد مذکور «پیامد های حمایت از سلفی گرائی عربستان را » فاجعه بار» می داند. کارشناسان انگلیسی نیز همکاری با عربستان را بشدت مورد انتقاد قرارداده اند و معتقدند اگر هدف » مبارزه واقعی  »  با ترور جهاد گرایان باشد باید جلوی صدور  تعصب و تنفر را گرفت که از صادرات انبوه عربستان سعودی است. البته در برابر این نظر همکاری بی وقفه آلمان و دیگر کشورهای اروپائی و امریکا با طایفه حکام سعودی قرار دارد: صدراعظم آلمان «مرکل» چند هفته پیش یک همکاری منظم  با نیروهای نظامی عربستان را به جریان انداخت. قرار بود در انگلستان تحقیقاتی برای شناسائی منابعی که حدس زده می شود از عربستان سعودی هزینه جهادگرایان انگلیسی را تامین می کنند صورت گیرد، ولی دولت انگلیس برای آن که مبادا عربستان خوشش نیاید جلوی  تحقیقات را گرفت. این ممانعت سه روز پیش از تازه ترین ضربه تروریستی در لندن که چند روز پیش رخ داد افشاء شد.

بورس استخدام جهادگران – » گیدو اشتاینبرگ » که کارشناس امور خاور میانه در بنیاد دانش و سیاست است ، در پایان ماه مه، برای چندمین بار، نقشی را که عربستان سعودی برای گسترش ساختار های جهادگری در سراسر جهان ایفا می کند آشکار کرد.  اشتاین برگ می نویسد: در واقع از سال ۲۰۰۳که  القاعده در صدد  ساقط کردن  حکومت  عربستان سعودی بر آمد. عربستان که نیروهای سرکوبگر ماهر در اختیار دارد، به یک همکار بسیار موثر برای مبارزه با تروریسم تبدیل شد. اما عربستان با هدف مشخص خود که تبلیغ برای گسترش اسلام وهابی و سلفی در خارج است بشدت فعال است و در عین حال محیط های سلفی بهترین بازار برای استخدام جهادگران  است. در واقع اسلامی که عربستان سعودی عرضه می کند پایه و زمینه جهان بینی داعش است.  این نظر را فرید ذکریا نویسنده و روزنامه نگار امریکائی نیز تایید می کند. مثلا در زمانی که داعش خود کتاب تعلیمات دینی نداشت از کتابهای درسی در مدارس عربستان سعودی استفاده می کرد. یکی از امامان پیشین مسجد بزرگ مکه در سال گذشته تایید کرد که داعش » اصول اساسی خود ما را دنبال می کند، با این تفاوت که آنچه ما عرضه می کنیم شکل پسندیده تری دارد» . بنظر اشتاین برگ تفاوت اصلی میان آن دو در این است که داعش تعیین زمان آغاز جهاد را موکول به تشخیص حکام نمی سازند بلکه خود راسا تصمیم می گیرد.

از مدینه بسوی داعش – اشتاین برگ با ذکر نمونه ای نشان می دهد که  چه آسان .  میتوان چهره عوض کرد  و حمایت از سلفی گرائی می تواند حامل چه پیامد های فاجعه باری  باشد. او یک مبلغ سلفی ساکن اتریش  را معرفی می کند  بنام مرصاد که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ در  دانشگاه اسلامی مدینه » مرکز آموزش و تبلیغات وهابیت» آموزش دید. مرصاد پس از بازگشت به اتریش دست به تبلیغ آموخته های خود در سرزمین وهابیت زد. و با جدیت تمام به جانبداری از آن وهابیونی پرداخت که معتقدند دولت عربستان سعودی بدلیل همپیمانی با امریکا و نیز اجرای قوانینی که با شریعت هماهنگ نیستند کافر است و باید با آن جنگید. اشتاین برگ تصریح می کند که مرصاد از سال ۲۰۱۴ علننا به حمایت از «داعش» پرداخت. او از  اعتبار ویژه ای میان سلفی های اتریش و بسنی  برخوردار است ، فارغ التحصیلان  دانشگاه مدینه  در میان سلفی ها دارای  اعتبار و حیثیت خاصی هستند، و به همین دلیل مرصاد موفق شد تعداد کثیری را آماده جنگ در سوریه  و استخدام در داعش کند. نام مستعار او » ابو تجمه » است و یکی از با نفوذترین مبلغان داعش در اتریش است  .

منافع ملی ریاض – سیاست عربستان سعودی برای به پیش راندن  اسلام سلفی  در اروپا محدود به اعزام مبلغ نیست ، بلکه تامین هزینه های مساجد و مراکز آموزشی ویژه برای گسترش جهادگرائی را نیز در بر می گیرد. معروف ترین نمونه آن در آلمان آکادمی ملک فحد در بن بود که سالهای مدید سلول مرکزی صحنه سلفی گری بود. امروز تعداد سلفی ها  در آلمان که از میان آنها بطور منظم  ترور های جهادی  بر می خیزد، به بیش از ۱۰ هزار نفر تخمین زده می شود. مدتی است که برلین کمی به ریاض فشار می آورد که  دست از ترغیب سلفی گرائی در آلمان بردارد. که موفقیت آن قابل تردید است . سال گذشته سازمان های اطلاعاتی آلمان BND و «سازمان حفاظت از قانون اساسی آلمان» گزارشی منتشر کردند  با این نتیجه  که  :» از منظر عربستان سعودی: تبلیغ   برای سلفی گری در عرصه جهانی کماکان   بخشی از منافع ملی و سیاست خارجی آن کشور محسوب می گردد». حتی برغم آن که قرار است آکادمی ملک فحد در تابستان سال جاری تعطیل گردد و   مدرسه وهابی در برلن نیز افتتاح نخواهد شد، بنا به تحلیل سازمان های اطلاعاتی آلمان باید دانست که عربستان دست از تبلیغات مذهبی خود برنخواهد داشت و » فعالیت های خود را در اروپا و  آلمان کماکان گسترش خواهد داد.»

امروز دیگر سخت ریشه دوانده است –  وضع در انگلستان نیز همین طور است. حدود ده سال پیش پژوهشی صورت گرفت، با این نتیجه که عربستان تنها در پی آن نیست که  درمساجد و مدارس اسلامی در انگلستان اعمال نفوذ کند. در متون درسی که در این مراکز بکار برده می شوند » نفرت» از یهودیان، مسیحیان و   دیگر» کفار» تبلیغ می شود  و توضیح داده می شود که  از» واجبات مذهبی» برای گسترش اسلام توسل به » جهاد » است که توضیح بیشتری در باره آن داده نمی شود. در برخی از کتاب های آموزشی عربستان یهودیان » مشمئز کننده» و مسیحیان » خوک» توصیف شده اند – و منبع تاریخی که عرضه می کنند نوشته های تحریک آمیز ضد سامی است.

» آدام دین» عضو پیشین سازمان جهاد گرای «المهاجرون » که امروز مدیر اجرائی بنیاد Quilliam در لندن است، و کارش روشنگری درباره سلفی گرائی و جهادگرائی است، چند روز قبل از ضربه تروریستی اخیر نوشت : مبالغه نیست اگر گفته شود که مدارس و مساجد متعددی که عربستان هزینه آن ها را تامین می کند، «کارگاه های تبلیغاتی» برای گسترش ایده ئولوژی وهابی در خیابان های انگلستان هستند. «آدام دین» می گوید اگر ما واقعا قصد مبارزه با افراط گری را داریم باید .جلوی صدور انبوه  تنفر وتعصب وهابیگری به انگلستان را بگیریم».

البته دست زدن به چنین کاری بمعنی در افتادن با خانوده سلطنتی عربستان است که از نزدیک ترین همپیمانهای انگلستان و همچنین آلمان در خاورمیانه است. برای آن که بدانیم پیامد های اتحاد با قدرت وهابی چیست  نگاهی می افکنیم به یک  برنامه پژوهشی که وزارت کشور انگلستان در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد. هدف این پژوهش   شناسائی منابعی بود که  از عربستان هزینه های سازمانهای جهادگرا را  تامین می کنند. حدس زده میشد و می شود که بخش مهمی از این پول ها از عربستان می آیند. روز ۳۱ ماه مه اعلام شد که  وزارت کشور انگلستان این پژوهش را ادامه نخواهد داد  و نتایجی هم که تا کنون  بدست آمده منتشر نخواهد شد. چرا؟ دلیلی که ذکر شده این است: نتایج بدست آمده » بسیار حساس» هستند. درست سه روز بعد از آن  هفت نفر قربانی   ضربه جهاد گرایان  در لندن شدند.

همپیان نزدیک –  دولت آلمان برغم رفتار عربستان مبنی بر حمایت از جهادگرائی و تبلیغ برای  آن از ده ها سال پیش با آن دولت همکاری می کند. در سال ۲۰۰۳ پس از ویران کردن عراق دولت موتلفه آلمان مرکب از دو حزب سوسیال دموکرات و سبزها  مناسبات خود را با عربستان گسترش داد و امروز هم  باز در تقویت آن کوشاست. در پایان ماه آوریل کنسرن های آلمانی ، زیمنس و SAP، در پی سفر  اخیر مرکل به ریاض ، قرار دادهای  بزرگی دریافت کردند. مرکل  با خواست دولت عربستان موافقت کرد تا آلمان به مرزبانان عربستان ، پلیس راه آهن و کارشناسان امنیت هوائی عربستان آموزش داده وکار آموزش  را گسترش دهد. افزون بر این قرار است ارتش آلمان در آینده بطور منظم به نظامیان عربستان آموزش بدهد. ریاض در دهسال گذشته از مهمترین مشتریان صنایع نظامی آلمان بوده است. بعقیده کارشناسان این ادعا که طایفه سلطنتی عربستان   اصلاحاتی را آغاز کرده که از این پس  مانع صدور وهابی گری و جهادگرائی  به سراسر جهان خواهد شد، دعوی بی پایه ایست برای بیرون کشیدن خود از زیر فشار  منتقدان و چیزی نیست جز تبلیغات محض و بی اساس.

آن که باید تاوان بدهد کیست؟- تاوان این همکاری متقابل با عربستان را مردمی باید بپردازند که در مراکز رفاه اروپای غربی زندگی می کنند، همان اروپائی که جهادگرائی را در بسیاری از کشورها بویژه در افریقا و خاورمیانه تقویت می کند و   اینک راه  ورود  موج های جهاد گرایی را به دیگر کشورهای جهان حتی به اندونزی و فیلیپین نیز هموار می سازد”. پایان نقل قول

صابر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید