“شکنجه و بردگی” کودکان پناهجو در مسیر رسیدن به اروپا

0
422

مدیر یونیسف از “شمار بسیار بالا”ی چنین مواردی سخن می‌گوید. صندوق کودکان سازمان ملل می‌خواهد با پژوهش جدید خود توجه اتحادیه اروپا را به این فاجعه جلب کند. به گفته بلانشه، یکی از مقاصد چنین پژوهشی رسیدگی بیشتر اروپا به شمار فزاینده کودکان کابوس‌زده است. علاوه بر این به گفته این مقام یونیسف، این نهاد گرچه استدلال مخالفان را می‌شناسد، اما معتقد است که اروپا بایستی مسیرهای قانونی و امن‌تری را برای ورود به قاره خود بگشاید. منتقدان این نظر بر این باورند که “راه‌های قانونی” به جذابیت بیشتر اروپا برای پناهجویان و مهاجران می‌انجامد و باعث مهاجرت بیشتر می‌شود. اما به باور سندی بلانشه، در دوران رسانه‌های مدرن کودکان از خطرات راه به خوبی آگاهند: «آنها از سر یأس به راه می‌افتند و ما با بستن مرزها به یأس آنان پایان نمی‌دهیم». این مدیر یونیسف در نهایت هشدار داده است که اروپا نباید کودکان و نوجوانان را به لیبی یا کشور دیگری که امنیت آنان را تهدید می‌کند بازگرداند.

“شکنجه و بردگی” کودکان پناهجو در مسیر رسیدن به اروپا

دویچه وله ـ 12.09.2017

بسیاری از کودکانی که از مسیر مرکزی مدیترانه به اروپا می‌گریزند با کابوس شکنجه، تجاوز و بردگی مواجه می‌شوند. به همین خاطر، یونیسف خواستار ایجاد مسیری “امن و قانونی” برای ورود به اتحادیه اروپا شده است.

Mittelmeer Bootsflüchtlinge Kinder (Getty Images/D. Kitwood)

پناهجویان و مهاجران هر روز به شکلی ثابت می‌کنند که حاضرند برای رسیدن به اروپا هر خطری را به جان بخرند. اما سندی بلانشه، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل “یونیسف‌” در بروکسل، تصریح می‌کند که در جریان این سفر، کودکان و نوجوانان را خطر استثمار، سوءرفتار و بردگی تهدید می‌کند.

یونیسف برای گزارش جدید خود به همراه “سازمان بین‌المللی مهاجرت”، در مجموع ۱۱ هزار کودک و نوجوان را مورد پرسش قرار داده است. بلانشه می‌گوید: «تصویری که این کودکان ارائه می‌دهند هولناک است. هیچ کودکی نباید به چنین وضعی دچار شود». و ادامه می‌دهد: «کودکان در توضیحات خود از مفاهیمی مثل شکنجه، به ضرب گلوله کشته شدن، کشتن، تجاوز و بردگی استفاده می‌کنند».

خطر مضاعف در غیاب سرپرست

سندی بلانشه در گفت‌وگو با دفتر شبکه اول سراسری آلمان (ARD) در بروکسل تأکید می‌کند که خطر برای کودکانی که بی‌سرپرست یا بدون همراه راهی اروپا می‌شوند، دوچندان است. به گفته او، به ندرت هم اتفاق نمی‌افتد که نوجوانان با اندکی پول در این مسیر پرمخاطره به راه می‌افتند؛ با این قصد که در لیبی برای تأمین هزینه ادامه سفرشان به اروپا کار کنند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

مدیر صندوق کودکان سازمان ملل در بروکسل از گفت‌وگوی خود با دو برادری سخن می‌گوید که به همراه ۲۰۰ آفریقایی دیگر حدود دو ماه به شکل تمام‌وقت در مزرعه‌ای کار کرده‌اند. به گفته بلانشه، آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، تهدید و شب‌ها محبوس شده‌اند تا نتوانند فرار کنند.

از هر ۱۰ کودک ۸ کودک از استثمار و سوءرفتار در مسیر مرکزی مدیترانه (مسیر لیبی به ایتالیا) گزارش داده‌اند. این نتیجه پژوهش جدیدی است که زیر عنوان “سفرهای تکان‌دهنده” منتشر شده است.

عزیمت از سر یأس

مدیر یونیسف از “شمار بسیار بالا”ی چنین مواردی سخن می‌گوید. صندوق کودکان سازمان ملل می‌خواهد با پژوهش جدید خود توجه اتحادیه اروپا را به این فاجعه جلب کند. به گفته بلانشه، یکی از مقاصد چنین پژوهشی رسیدگی بیشتر اروپا به شمار فزاینده کودکان کابوس‌زده است.

بیشتر بخوانید: نزدیک به ۲۵ هزار کودک پناهجو از خانواده خود جدا مانده‌اند

علاوه بر این به گفته این مقام یونیسف، این نهاد گرچه استدلال مخالفان را می‌شناسد، اما معتقد است که اروپا بایستی مسیرهای قانونی و امن‌تری را برای ورود به قاره خود بگشاید. منتقدان این نظر بر این باورند که “راه‌های قانونی” به جذابیت بیشتر اروپا برای پناهجویان و مهاجران می‌انجامد و باعث مهاجرت بیشتر می‌شود.

اما به باور سندی بلانشه، در دوران رسانه‌های مدرن کودکان از خطرات راه به خوبی آگاهند: «آنها از سر یأس به راه می‌افتند و ما با بستن مرزها به یأس آنان پایان نمی‌دهیم».

این مدیر یونیسف در نهایت هشدار داده است که اروپا نباید کودکان و نوجوانان را به لیبی یا کشور دیگری که امنیت آنان را تهدید می‌کند بازگرداند.

تماشای ویدیو01:38

افزایش بی‌سابقه شمار کودکان پناهجوی بدون همراه در دنیا

در همین زمینه:

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید