مراجعه اعضای سابق مجاهدین خلق به کمیساریا در آلبانی

0
387

مراجعه اعضای سابق مجاهدین خلق به کمیساریا در آلبانی

 بنیاد خانواده سحر، تیرانا، آلبانی، دوازدهم سپتامبر ۲۰۱۷:…  روز گذشته نزدیک به ۷۰ تن از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق در آلبانی، با در دست داشتن طوماری با امضای تمامی نفرات، به محل کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان در این کشور RAMSA مراجعه کرده و خواهان احقاق حقوق حقه خود شدند. مسئولین کمیساریا در دیدار با نفرات معترض به قطع مستمری پناهندگی از جانب سازمان مجاهدین …

آلبانی تیرانا پرچم Meeting an official in the Albanian Ministry of Internal Affairs
UN_Albania_LogoMeeting with an official in the Albanian UNHCR (RAMSA)

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی

مراجعه اعضای سابق مجاهدین خلق به کمیساریا در آلبانی

 کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل متحدروز گذشته نزدیک به ۷۰ تن از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق در آلبانی، با در دست داشتن طوماری با امضای تمامی نفرات، به محل کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان در این کشور RAMSA مراجعه کرده و خواهان احقاق حقوق حقه خود شدند.

مسئولین کمیساریا در دیدار با نفرات معترض به قطع مستمری پناهندگی از جانب سازمان مجاهدین خلق گفتند که موضوع را مستمرا از ژنو دنبال می کنند و قرار است نشست اضطراری تشکیل شده و به موضوع رسیدگی شود.

مراجعه کنندگان به مسئولین کمیساریا اطلاع دادند که روزهای بعد هم، البته با تعداد نفرات بیشتری، تا گرفتن جواب قطعی به خواسته هایشان مراجعه خواهند نمود و موضوع را پیگیری خواهند کرد.

مسئولین کمیساریا اذعان داشتند که سازمان مجاهدین خلق بر خلاف تعهدات خود در توافقی که در ژنو صورت گرفت عمل نموده است. احتمالا سازمان این تعداد از خروج را انتظار نداشته است، بعلاوه اینکه تعداد به مراتب بیشتری در داخل تشکیلات خواهان خروج می باشند.

ترجمه متن طومار تحویل داده شده به مسئولین کمیساریا در آلبانی با نزدیک به ۷۰ امضاء به صورت زیر است:

طومار اعضای سابق مجاهدین خلق خطاب به کمیساریا در آلبانی و وزارت کشور

بنام حقوق بشر و پناهجویی

ما تعدادی از پناهجویان ایرانی مقیم آلبانی هستیم که این نامه را برای همه ارگان های مرتبط با پرونده مان می نویسیم.

ما در یک اقدام بشر دوستانه بعد از دعوت رسمی دولت آلبانی و همکاری مشترک کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCR و دولت آمریکا به آلبانی آمدیم.

ما بصورت کاملا داوطلبانه و آزاد از سازمان مجاهدین خلق جدا شده و بدنبال زندگی شخصی مان رفتیم.

بنا بر هماهنگی ها یا قراردادهای محتمل بین مجاهدین خلق و ارگان های فوق الذکر تأمین امرار معاش افرا جداشده از سازمان بر عهده مجاهدین خلق قرار گرفت.

مجاهدین خلق به ما، ماهیانه مبلغ ۴۵۰۰۰ (چهل و پنج هزار) لک Lek (واحد پول آلبانی) می دادند و این روند از تاریخ خروجمان از سازمان تا ماه سپتامبر ۲۰۱۷ ادامه داشت.

اما در کمال ناباوری سازمان مجاهدین خلق به ما اطلاع داد که از ماه آتی دیگر امکان دادن کمک هزینه مالی به ما را ندارد و این امر را می بایست از کمیساریای عالی دنبال کنیم.

لازم به ذکر است که عدم دریافت کمک هزینه مالی باعث فشار بسیار زیاد چه روحی و چه اقتصادی برای ما خواهد شد و زندگی در آلبانی را برایمان غیر ممکن می کند، زیرا ما همانند شهروندان آلبانیایی نیستیم و ساپورت نمی شویم.

لذا ما مصرانه درخواست های زیر را از مراجع ذیربط داریم:

۱٫ کمک هزینه مالی ما توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت شده و ما زیر چتر حمایت آن قرار گیریم.

۲٫ جواز کار در آلبانی برای کلیه نفرات صادر شود.

۳٫ استاتوی پناهندگی افراد در اولویت قرار گرفته و صادر شود.

با تشکر

اسامی امضاء کنندگان:

(پایان)

***

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید