رئیس جمهور ایران، برادامه سیاست خارجی معقولانه ی رسمی کشور تاکید کرد!

0
323

” او بدون آن‌که صراحتاً‌ به موضوع موشکی و تصمیم رژیم در این باره اشاره کند گفت:‌ ما نیاز به همه قدرتها داریم، قدرت نظامی و دفاعی می‌خواهیم، قدرت اقتصادی می‌خواهیم ما قدرت فرهنگی نیاز داریم. ما قدرت سیاسی در سیاست داخلی و در سیاست خارجی نیاز داریم. ما قدرت سخت را نیاز داریم. ما قدرت نرم را نیاز داریم”.

زمانی که حق حاکمیت مردمی برسمیت شناخته شود، بصورت اصولی حقوق دفاعی آن کشور هم ملحوظ شده ، پس کجای این حرف غیر منطقی است؟!

زمانی که دشمنان منطقه ای ما به مدرنترین سلاح  ها مجهز بوده واتفاقا سابقه ی ننگین اشغالگری مداوم دارند ، کدام انسان شرافتمندی قبول میکند که ایران درحد قدرت ودردایره ی محدودیت های عظیمی که برایش ساخته اند ، موشک وتانکی تولید نکند؟!

رئیس جمهور ایران، برادامه سیاست خارجی معقولانه ی رسمی کشور تاکید کرد!

حمید تبریزی ـ امضا محفوظ ـ 13.04.2018

 

باند رجوی در یکی ازمقاله های مثلا اساسی خود چنین نوشته است :

” روز دوشنبه ۲۰فروردین۹۷، روحانی رئیس‌جمهور رژیم به بهانهٔ سالروز ملی فناوری هسته‌یی به صحنه آمد و در حالی که بر آنچه آن را تعامل با جهان نام می‌برد و بر عدم نقض برجام توسط رژیم تأکید داشت، به قدرت‌نمایی پرداخت. یعنی از یک طرف اظهار آمادگی برای مذاکره و تصمیم بر ادامه خط تعامل  و از طرف دیگر دم زدن از دستاوردها و شاخ و شانه کشیدنهای هسته‌یی “.

چه ایرادی دراین سخنان او میبینید؟

سیاست رسمی ایران پایبندی به اصول برجام است که مورد تایید مراجع ذیصلاح وناظر قرارداد گرفته و تعامل با جهان وادامه ی فعالیت های هسته ای قانونی خود درچهارچوب مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد چرا باید کار بدی معرفی گردد؟؟!!

آیا اعلام اینکه ما دراین مدت به فنآوری های هسته ای صلح آمیز دست یافته ایم- مثلا اینکه توانائی هایی در استفاده ازانرژی وتکنولوژی هسته ای درخدمت پزشکی، کشاورزی و هوای پاک بدست آورده ایم – شاخ وشانه کشیدن نام دارد؟!

درادامه ی این لاطائلات نویسی باند رجوی آمده است :

” در بخش  قدرت‌نمایی پوشالی هسته‌یی روحانی از دستاوردهای مشعشع هسته‌یی به ‌رغم وضعیت برجام دم زد مانند این جملات:‌ «صنعت هسته‌یی ما با توان بیشتر، با دقت بیشتر، با محاسبه دقیق‌تر، امروز نسبت به دیروز سرعت بیشتری دارد. پارسال چهل و چند پروژه ما افتتاح کردیم و دستاوردهایش را مشاهده کردیم امسال ۸۳پروژه. این نشانگر آن است که ما در مسیر فن‌آوری علمی راه خودمان را ادامه دادیم و ادامه می‌دهیم “.

حرکت درراستای مسیر فن آوری علمی، چرا باید باند رجوی را خشمگین کند؟!

برای اینکه اربابان او میخواهند ما درعقب ماندگی تاریخی خود باقی مانده ومحتاج دائمی آنان شویم؟!

وضعمان طوری باشد که درمقابل هرامر ونهی سلطه گران که رجوی ها منافع خود را با آنها پیوند داده اند ، زانو بزنیم ؟!

به صادرات مواد خام وعمدتا تک محصولی خود ادامه داده و محتاج اساسی ترین کالای صنعتی باشیم تا آنها هرگاه اراده کردند ، با برقراری تحریم های ظالمانه، سررشته ی زندگی ما را دردست گیرند ؟!

همچنین :

” او بدون آن‌که صراحتاً‌ به موضوع موشکی و تصمیم رژیم در این باره اشاره کند گفت:‌ ما نیاز به همه قدرتها داریم، قدرت نظامی و دفاعی می‌خواهیم، قدرت اقتصادی می‌خواهیم ما قدرت فرهنگی نیاز داریم. ما قدرت سیاسی در سیاست داخلی و در سیاست خارجی نیاز داریم. ما قدرت سخت را نیاز داریم. ما قدرت نرم را نیاز داریم”.

زمانی که حق حاکمیت مردمی برسمیت شناخته شود، بصورت اصولی حقوق دفاعی آن کشور هم ملحوظ شده ، پس کجای این حرف غیر منطقی است؟!

زمانی که دشمنان منطقه ای ما به مدرنترین سلاح  ها مجهز بوده واتفاقا سابقه ی ننگین اشغالگری مداوم دارند ، کدام انسان شرافتمندی قبول میکند که ایران درحد قدرت ودردایره ی محدودیت های عظیمی که برایش ساخته اند ، موشک وتانکی تولید نکند؟!

بازهم :

“روحانی در قسمت دیگری از سخنرانیش به بازی  با کلمات اقتدار و قدرت پرداخت: «یکی از اهداف مهم ما کسب قدرت و توان مشروع، یعنی اقتدار ملی است. اقتدار، قدرتی مشروع و مفید برای کشور و جامعه است” .

حرف ایشان چیزی جز بیان ابتدائی ترین حقوق ملت ایران نیست و این حرف چرا رجوی ها را عصبانی میکند؟!

دوباره :

” اما بخش دیگری از سخنان روحانی اظهار آمادگی برای مذاکره و تصمیم بر ادامه خط تعامل بود. روحانی گفت: «(این ملت) منطق کافی و استدلال لازم را برای حرفهای زدن پای میز مذاکره دارد و می‌تواند با بزرگترین قدرتهای از لحاظ فنی، حقوقی، سیاسی و… حرف بزند، حق خود را تثبیت کند و به توافقی برسد که بتواند بار را بر دوش مردم کم و مسیر پیشرفت را فراهم کند.

بازهم ایشان به بازگویی مکرر سیاست های صلح آمیز دولت خود پرداخته وچیزی که قابل انتقاد ومذمت باشد، درسخنانش مطرح نکرده و این سرمقاله نویس رجوی ،  نتوانسته هیچ نقطه ی ضعفی ازاین سخنان بگیرد وتنها استیصال تشکیلات رجوی را بنمایش گذاشته است!

حمید  تبریزی

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید