برای نخستین‌بار یک زن رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان شد

0
480

پس از ۱۵۵ سال که از تاسیس حزب سوسیال دموکرات آلمان می‌گذرد، برای نخستین بار یک زن در راس این حزب قرار گرفت. ۶۶ درصد از نمایندگان شرکت‌کننده در کنگره این حزب خانم آندریا ناهلس (Andrea Nahles) را به عنوان رئیس این حزب برگزیدند. ناهلس ۴۷ سال دارد. کنگره ویژه حزب سوسیال دموکرات آلمان روز یکشنبه (۲۲ آوریل/ ۲ اردیبهشت) در شهر ویسبادن، مرکز ایالت هسن برگزار شد. از ۶۳۱ نماینده حاضر در کنگره ۴۱۴ نفر به آندریا ناهلس رای دادند. سیمونه لانگه، تنها رقیب آندریا ناهلس ۱۷۲ رای به دست آورد. آندریا ناهلس در سخنرانی پرشور خود گفت: «می‌توان حزبی را در دولت نوسازی کرد و من این را از فردا نشان خواهم داد.» ناهلس از رفقای سوسیال ‌دموکرات خود خواست که در این امر به او کمک کنند. او گفت که این امر به همکاری همه بستگی دارد و کاری نیست که بتوان به تنهایی به انجام رساند. تکیه اصلی در سخنرانی آندریا ناهلس بر موضوع “همبستگی” بود که فضیلت کانونی سیاست سوسیال دموکرات‌ها محسوب می‌شود. ناهلس خواستار همبستگی در همه عرصه‌های اجتماعی شد. او تاکید کرد که سوسیال دموکرات‌ها در کنار کارگران و کارمندان ایستاده‌اند و در راه احقاق حقوق همه محرومان جامعه مبارزه خواهند کرد. 

برای نخستین‌بار یک زن رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان شد

دویچه وله – دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ – ۲۳ آپریل ۲۰۱۸

حزب سوسیال دموکرات آلمان در اقدامی تاریخی برای نخستین بار یک زن را به عنوان رهبر خود برگزید. آندریا ناهلس، عضو هیات رئیسه این حزب با ۶۶ درصد آرای اعضای کنگره، رهبری سوسیال دموکرات‌های آلمان را به دست گرفت.

پس از ۱۵۵ سال که از تاسیس حزب سوسیال دموکرات آلمان می‌گذرد، برای نخستین بار یک زن در راس این حزب قرار گرفت. ۶۶ درصد از نمایندگان شرکت‌کننده در کنگره این حزب خانم آندریا ناهلس (Andrea Nahles) را به عنوان رئیس این حزب برگزیدند. ناهلس ۴۷ سال دارد.

کنگره ویژه حزب سوسیال دموکرات آلمان روز یکشنبه (۲۲ آوریل/ ۲ اردیبهشت) در شهر ویسبادن، مرکز ایالت هسن برگزار شد. از ۶۳۱ نماینده حاضر در کنگره ۴۱۴ نفر به آندریا ناهلس رای دادند. سیمونه لانگه، تنها رقیب آندریا ناهلس ۱۷۲ رای به دست آورد.

آندریا ناهلس در سخنرانی پرشور خود گفت: «می‌توان حزبی را در دولت نوسازی کرد و من این را از فردا نشان خواهم داد.» ناهلس از رفقای سوسیال ‌دموکرات خود خواست که در این امر به او کمک کنند. او گفت که این امر به همکاری همه بستگی دارد و کاری نیست که بتوان به تنهایی به انجام رساند.

تکیه اصلی در سخنرانی آندریا ناهلس بر موضوع “همبستگی” بود که فضیلت کانونی سیاست سوسیال دموکرات‌ها محسوب می‌شود. ناهلس خواستار همبستگی در همه عرصه‌های اجتماعی شد. او تاکید کرد که سوسیال دموکرات‌ها در کنار کارگران و کارمندان ایستاده‌اند و در راه احقاق حقوق همه محرومان جامعه مبارزه خواهند کرد.

ناهلس در کنگره اخیر حزب سوسیال دموکرات که برای تصمیم‌گیری درباره حضور در دولت ائتلافی تشکیل شده بود، توانست با نطق خود نمایندگان کنگره را به شرکت در این ائتلاف ترغیب کند. در آن زمان حدود دو سوم شرکت‌کنندگان در کنگره موافق ائتلاف با احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی در دولت آنگلا مرکل بودند و یک سوم مخالف این امر.

آندریا ناهلس در سال ۲۰۰۹ تنها با حدود ۶۹ درصد آرا به عنوان دبیر کل این حزب انتخاب شد. چهار سال بعد او با کمی بیش از ۶۷ درصد به عنوان دبیر کل حزب انتخاب شده بود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید