آلمان، بریتانیا و فرانسه به برجام پایبند هستند

0
836

روز یکشنبه (۲۹ آوریل / ۹ اردیبهشت) اشتفان زایبرت، سخنگوی صدراعظم آلمان اعلام کرد که آنگلا مرکل با رهبران بریتانیا و فرانسه تماس تلفنی داشته است. به گفته زایبرت، ترزا می در تماس تلفنی روز یکشنبه با مرکل تاکید کرده است که خواهان ادامه برجام است اما به موضوعاتی که رئیس جمهوری ایالات متحده اشاره کرده نیز اهمیت می‌دهد. نخست‌وزیر بریتانیا خواهان مذاکره با ایران بر سر برنامه موشکی این کشور و همچنین نقش جمهوری اسلامی در سوریه، عراق و یمن است. روز شنبه (۲۸ آوریل) مرکل با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز تماس تلفنی داشته است. به گفته زایبرت، دو سیاستمدار بر موضع پیشین خود، یعنی پایبندی به برجام تاکید ورزیده‌اند اما خواهان رسیدگی به نقش ایران در منطقه و برنامه موشکی تهران نیز هستند. … پیش‌تر روزنامه آلمانی “زوددویچه” به نقل از محافل دیپلماتیک خبر داده بود که این سه کشور  در تلاش‌اند، ترامپ را برای تمدید لغو تحریم‌ها علیه ایران در روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) متقاعد کنند.  به گزارش “زوددویچه” سه کشور اروپایی می‌خواهند اصل برجام که مانع از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود دست ‌نخورده باقی بماند، اما برخی از تبصره‌های آن دوباره تعریف شود. از قرار معلوم آلمان، فرانسه و بریتانیا به توافقی کلی با آمریکا دست‌ یافته‌‌اند که جزئیات آن هنوز قطعی نیست.

آلمان، بریتانیا و فرانسه به برجام پایبند هستند 

دویچه وله ـ 29.04.2018

رهبران سه کشور اروپایی ضمن تاکید مجدد بر پایبندی خود به برجام، اعلام کردند که مصمم‌اند با ایران بر سر برنامه موشکی این کشور و نقش آن در بحران‌های منطقه مذاکره کنند .

از چپ: آنگلا مرکل، ترزا می و امانوئل مکرون (عکس از آرشیو)از چپ: آنگلا مرکل، ترزا می و امانوئل مکرون (عکس از آرشیو)

روز یکشنبه (۲۹ آوریل / ۹ اردیبهشت) اشتفان زایبرت، سخنگوی صدراعظم آلمان اعلام کرد که آنگلا مرکل با رهبران بریتانیا و فرانسه تماس تلفنی داشته است. به گفته زایبرت، ترزا می در تماس تلفنی روز یکشنبه با مرکل تاکید کرده است که خواهان ادامه برجام است اما به موضوعاتی که رئیس جمهوری ایالات متحده اشاره کرده نیز اهمیت می‌دهد. نخست‌وزیر بریتانیا خواهان مذاکره با ایران بر سر برنامه موشکی این کشور و همچنین نقش جمهوری اسلامی در سوریه، عراق و یمن است.

روز شنبه (۲۸ آوریل) مرکل با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز تماس تلفنی داشته است. به گفته زایبرت، دو سیاستمدار بر موضع پیشین خود، یعنی پایبندی به برجام تاکید ورزیده‌اند اما خواهان رسیدگی به نقش ایران در منطقه و برنامه موشکی تهران نیز هستند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

توافق با ترامپ؟

پیش‌تر روزنامه آلمانی “زوددویچه” به نقل از محافل دیپلماتیک خبر داده بود که این سه کشور  در تلاش‌اند، ترامپ را برای تمدید لغو تحریم‌ها علیه ایران در روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) متقاعد کنند.

به گزارش “زوددویچه” سه کشور اروپایی می‌خواهند اصل برجام که مانع از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود دست ‌نخورده باقی بماند، اما برخی از تبصره‌های آن دوباره تعریف شود. از قرار معلوم آلمان، فرانسه و بریتانیا به توافقی کلی با آمریکا دست‌ یافته‌‌اند که جزئیات آن هنوز قطعی نیست.

بیشتر بخوانید: ترامپ: به ایران اجازه نمی‌دهیم به جنگ‌افزار هسته‌ای دست یابد

ترامپ روز ۲۴ آوریل پس از دیدار با مکرون گفته بود: «با رئیس جمهوری فرانسه بر سر ممانعت از دسترسی  ایران به سلاح اتمی توافق کرده‌ایم و از همه ابزارها در این راه استفاده می‌کنیم».

در همین زمینه:

WWW LINKS

مطالب مرتبط

Pressekonferenz von Kanzlerin Merkel und Premierminister Ardern

تاکید آلمان و روسیه بر پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران 25.04.2018

دولت آلمان اعلام کرده که این کشور کماکان از برجام دفاع می‌کند. دولت روسیه نیز تاکید کرده است که از توافق هسته‌ای با ایران به شکل کنونی آن جانبداری می‌کند و تجدید مذاکرات بر سر آن را نه ممکن می‌داند و نه سازنده.

Nato-Treffen in Brüssel

تشدید فعالیت‌های دیپلماتیک آمریکا برای تحریم گسترده برنامه موشکی ایران 29.04.2018

آمریکا فشار بر متحدان اروپایی برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی را افزایش می‌دهد. مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا از کشورهای اروپایی خواست برای متوقف کردن برنامه‌های موشکی ایران اقدام کنند.

Symbolbild Protest gegen Atomkraft

وزیر امور خارجه آلمان نسبت به خروج آمریکا از برجام هشدار داد23.04.2018

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، هشدار داد که اعلام خروج آمریکا از برجام توسط دونالد ترامپ، پیامدهای شدیدی خواهد داشت. او گفت که در صورت شکست برجام یا خروج آمریکا از آن هیچ جایگزینی وجود نخواهد داشت.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید