فرقه تروریستی داعش مسئولت حمله با چاقو در پاریس را بر عهده گرفت

0
975

به گفته مقامات قضایی فرانسه فرد مهاجم در حمله شامگاه شنبه زمینه‌های گرایش به گروه “دولت اسلامی” (داعش) را داشته است. دادستان ضد ترور فرانسه تحقیق پیرامون حمله پاریس را آغاز کرده است. دادستان گفته است که فرد مهاجم شعار “الله اکبر” سر داده است. همچنین به گزارش مقامات فرانسوی مهاجم حمله شب گذشته در پاریس متولد سال ۱۹۹۷ میلادی در چچن بوده است. والدین مهاجم برای بازجویی بازداشت شده‌اند. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، بلافاصله بعد از این حمله از یک اقدام تروریستی صحبت کرد. مکرون در واکنش به حادثه پاریس از اقدام پلیس پاریس در کشتن فرد مهاجم تمجید کرد. او در صفحه توئیتر خود نوشت که فرانسه بار دیگر  با خون هزینه داده اما در مقابل دشمنان آزادی سر فرود نمی‌آورد. وزیر کشور فرانسه هم از “واکنش خوب” پلیس تمجید کرده است. گروه “دولت اسلامی” با صدور اطلاعیه‌ای در وبسایت خود “اعماق” مسئولیت حمله در پاریس را برعهده گرفت. این گروه از فرد حمله‌کننده به عنوان “سرباز داعش” یاد کرده است. گفتنی است که پاریس بارها شاهد اقدامات تروریستی بوده و از سال ۲۰۱۵ تاکنون بر اثر عملیات تروریستی۲۴۰ نفر کشته شده‌اند.

داعش مسئولت حمله با چاقو در پاریس را بر عهده گرفت

13.05.2018 ـ دویچه وله

یک فرد مهاجم مسلح به چاقو در قلب پاریس یک نفر را کشت و چهار نفر را زخمی کرد. حال دو تن از مجروحان وخیم است. فرد مهاجم با شلیک پلیس کشته شد. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

    
default

بر اثر حمله یک مرد مسلح به چاقو در مرکز شهر پاریس در شامگاه شنبه (۱۲ مه/۲۲ اردیبهشت) یک نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند. خود فرد مهاجم هم به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد.

در این حادثه یک مرد ۳۰ ساله کشته و چهار تن زخمی شده‌اند. حال دو مجروح ۳۴ و ۵۴ ساله وخیم اعلام شده است. اما وزیر کشور فرانسه گفته است که خطر مرگ جان مجروحان را تهدید نمی‌کند.

محل حادثه در نزدیکی اپرای پاریس بوده که بسیاری  از بارها و رستوران‌های پاریس در آنجا واقع شده‌اند.

به گفته مقامات قضایی فرانسه فرد مهاجم در حمله شامگاه شنبه زمینه‌های گرایش به گروه “دولت اسلامی” (داعش) را داشته است.

دادستان ضد ترور فرانسه تحقیق پیرامون حمله پاریس را آغاز کرده است. دادستان گفته است که فرد مهاجم شعار “الله اکبر” سر داده است.

همچنین به گزارش مقامات فرانسوی مهاجم حمله شب گذشته در پاریس متولد سال ۱۹۹۷ میلادی در چچن بوده است. والدین مهاجم برای بازجویی بازداشت شده‌اند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، بلافاصله بعد از این حمله از یک اقدام تروریستی صحبت کرد. مکرون در واکنش به حادثه پاریس از اقدام پلیس پاریس در کشتن فرد مهاجم تمجید کرد. او در صفحه توئیتر خود نوشت که فرانسه بار دیگر  با خون هزینه داده اما در مقابل دشمنان آزادی سر فرود نمی‌آورد.

وزیر کشور فرانسه هم از “واکنش خوب” پلیس تمجید کرده است.

گروه “دولت اسلامی” با صدور اطلاعیه‌ای در وبسایت خود “اعماق” مسئولیت حمله در پاریس را برعهده گرفت. این گروه از فرد حمله‌کننده به عنوان “سرباز داعش” یاد کرده است.

بیشتر بخوانید: مهاجم احتمالی حمله ‌تروریستی پاریس در دادگاه سکوت کرد

گفتنی است که پاریس بارها شاهد اقدامات تروریستی بوده و از سال ۲۰۱۵ تاکنون بر اثر عملیات تروریستی۲۴۰ نفر کشته شده‌اند.

در همین زمینه:

WWW LINKS

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید