“چین و اتحادیه اروپا بر سر نجات برجام و محدودیت نقش دلار متحد عمل کنند”

0
1058

هایلمن تاکید دارد که چین بالاخره باید این مسئولیت را بپذیرد که در سیستم سازمان تجارت جهانی تغییرات اساسی انجام بگیرد. به گفته او آلمان و چین به عنوان مهم‌ترین کشورهای صادرکننده جهان هیچ علاقه‌ای ندارند که ترامپ هرازگاهی قوانین و مقررات بین‌المللی را فلج کند. به گفته این کارشناس اکنون زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا و چین بر سر کاهش و محدود شدن نقش دلار تلاش کنند. چین سال‌هاست که در این راستا عمل می‌کند اما اتحادیه اروپا همیشه به دلیل ملاحظه واشنگتن این کار را نکرده است. او می‌گوید حال اتحادیه اروپا باید به نفع خود عمل کند، چرا که ایالات متحده آمریکا قدرت‌های جهانی را که مشخصا به این کشور فشار آورده‌اند، جدی گرفته است. گفتنی است اخیرا بین پکن و واشنگتن بر سر کنارگذاشتن مناقشه تجاری خود توافق حاصل شد. بر اساس این توافق قرار شد که چین مازدا تجاری خود با آمریکا را از طریق خرید کالاهای آمریکایی جبران کند. مدیر مرکز تحقیقات چین در برلین به اروپائی‌ها پیشنهاد کرده است که این موضوع را بزرگ نکنند، چرا که بین آمریکا و چین به سبب اختلافات زیادی که دارند امکان بروز تنش در صحنه‌های مختلف سیاسی وجود دارد.

“چین و اتحادیه اروپا بر سر نجات برجام و محدودیت نقش دلار متحد عمل کنند”

دویچه وله ـ 22.05.2018

صدراعظم آلمان در هفته جاری به چین سفر می‌کند. این سفر در اوج اختلاف اتحادیه اروپا و چین با آمریکا انجام می‌گیرد. کارشناسان می‌گویند اروپا و چین می‌توانند بر سر نجات برجام و مناقشه تجاری با آمریکا مواضع مشترکی اتخاذ کنند.

    
default

سباستیان هایلمن، “مدیر مرکز تحقیقات چین” در برلین در مصاحبه با خبرگزاری رویترز که روز دوشنبه (۲۱ مه/ ۳۰ اردیبهشت) انتشار یافت، گفته است که چین و اتحادیه اروپا با توجه به اختلاف شدیدی که با ایالات متحده آمریکا دارند، می‌توانند با هم  همکاری کرده و نقش دلار را محدود کنند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

این کارشناس امور چین در آستانه سفر آنگلا مرکل به چین که قرار است روز چهارشنبه (۲۳ مه/ دوم خرداد) انجام بگیرد، تاکید کرده است که اتحادیه اروپا به دلیل سرمایه‌گذاری هنگفتی که در چین انجام می‌دهد، می‌تواند به چین فشار بیاورد و وظایف و مسئولیت‌های بین‌المللی این کشور را یادآوری کند. به گفته این کارشناس، چین منتقد لغو و یا کنار گذاشتن مقررات و قوانین بین‌المللی از طرف آمریکاست.

این کارشناس همچنین تاکید کرده است که اگر قرار باشد آمریکا اصول و قوانین بنیادین بین‌المللی را رعایت نکند، آلمان و اتحادیه اروپا راه‌های جدیدی برای همکاری بیشتر با چین جستجو می‌کنند و از این منظر دیدار مرکل از چین اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

نظر مشترک چین و اتحادیه اروپا بر سر برجام

سباستیان هایلمن، مدیر مرکز تحقیقات چین در برلین در این مصاحبه ضمن اشاره به خروج آمریکا از برجام می‌گوید که بر سر این موضوع چین و اتحادیه اروپا متفق‌القولند و نظرات مشترکی دارند.

این کارشناس در ادامه به موضوع مورد مناقشه دیگر اتحادیه اروپا و چین با آمریکا یعنی “سازمان تجارت جهانی” هم می‌پردازد. او بر این باور است که موضوع برجام و سازمان تجارت جهانی در مذاکرات مرکل با چین آن قدر مهم است که موضوعات مورد اختلاف آلمان و چین به حاشیه رانده خواهد شد.

سباستیان هایلمن، مدیر مرکز تحقیقات چین در برلینسباستیان هایلمن، “مدیر مرکز تحقیقات چین” در برلین

هایلمن تاکید دارد که چین بالاخره باید این مسئولیت را بپذیرد که در سیستم سازمان تجارت جهانی تغییرات اساسی انجام بگیرد. به گفته او آلمان و چین به عنوان مهم‌ترین کشورهای صادرکننده جهان هیچ علاقه‌ای ندارند که ترامپ هرازگاهی قوانین و مقررات بین‌المللی را فلج کند.

به گفته این کارشناس اکنون زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا و چین

بر سر کاهش و محدود شدن نقش دلار تلاش کنند. چین سال‌هاست که در این راستا عمل می‌کند اما اتحادیه اروپا همیشه به دلیل ملاحظه واشنگتن این کار را نکرده است. او می‌گوید حال اتحادیه اروپا باید به نفع خود عمل کند، چرا که ایالات متحده آمریکا قدرت‌های جهانی را که مشخصا به این کشور فشار آورده‌اند، جدی گرفته است.

گفتنی است اخیرا بین پکن و واشنگتن بر سر کنارگذاشتن مناقشه تجاری خود توافق حاصل شد. بر اساس این توافق قرار شد که چین مازدا تجاری خود با آمریکا را از طریق خرید کالاهای آمریکایی جبران کند.

مدیر مرکز تحقیقات چین در برلین به اروپائی‌ها پیشنهاد کرده است که این موضوع را بزرگ نکنند، چرا که بین آمریکا و چین به سبب اختلافات زیادی که دارند امکان بروز تنش در صحنه‌های مختلف سیاسی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید