ورود زنان به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی ایران و اسپانیا؛ «ورزشگاه آزادی، آزاد شد»

0
785

مدیر کل روابط عمومی استانداری تهران نیز اعلام کرد که استانداری مانعی برای پخش بازی در ورزشگاه آزادی نمی‌بیند و با لغو آن «مخالف» است. در حالی که گزارش‌ها از «سرگردانی» دارندگان بلیت در اطراف ورزشگاه آزادی حکایت داشت٬ ضیاءالدین صبوری افزوده که استانداری برای برگزاری این تماشای خانوادگی٬ مجوز صادر کرده است. خبرگزاری رسمی قوه قضائیه ایران نیز به نقل از یک «منبع آگاه» در دادستانی تهران٬ گزارش‌ها مبنی بر لغو این برنامه با دستور دادستانی را تکذیب کرده است. محمود صادقی٬ نماینده تهران در مجلس، با انتقاد از لغو این برنامه در صفحه توئیتر خود با هشتگ «یک مملکت چند دولت»٬ نوشت که استانداری مجوز این برنامه را صادر کرده٬ اما «یگان ویژه» مانع ورود مردم به ورزشگاه می‌شود.وی تعداد بلیت‌های فروخته‌شده به مردم برای تماشای این برنامه را «۲۰ هزار» اعلام کرده و افزود: «وقتی ما با مردم خودمان قدرت سازگاری نداریم نیازی به دشمن خارجی نداریم». این نماینده اندکی بعد توئیت کرد که «ورزشگاه آزادی٬ آزاد شد. وقتی ما در پیش پا افتاده‌ترین موضوعات مانده‌ایم، یعنی خودمان بخشی از مشکلیم».

کشمکش بر سر پخش بازی ایران و اسپانیا؛ «ورزشگاه آزادی، آزاد شد»

رادیو فردا

نمایی از ورود زنان به ورزشگاه آزادی
نمایی از ورود زنان به ورزشگاه آزادی

با وجود گزارش‌ها از لغو پخش بازی فوتبال میان تیم‌های ایران و اسپانیا در ورزشگاه آزادی تهران و ممانعت ماموران نیروی انتظامی از ورود تماشاگران به داخل استادیوم٬ سرانجام درهای ورزشگاه بعد از ۴۰ سال به روی خانواده‌های ایرانی گشوده شد.

تیم ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های جام جهانی فوتبال روسیه٬ امشب رو در روی تیم قدرتمند اسپانیا قرار گرفت. ایران بازی اول خود با تیم مراکش را با نتیجه یک بر صفر از حریف برد.

چند ساعت قبل از شروع این بازی٬ خبرگزاری‌های در ایران گزارش کردند که با وجود فروش دستکم ۱۰ هزار بلیت٬ پخش این مسابقه لغو شده است.

خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی از «پاسکاری» نهادها در زمینه پذیرفتن مسئولیت لغو این برنامه خبر داد و بعد در گزارش دیگری نوشت که با «پیگیری دولت»٬ این مشکل رفع شد.

این اخبار در حالی منتشر شده بود که روز گذشته اعلام شد خانواده‌ها می‌توانند برای تماشای این دیدار به ورزشگاه آزادی بروند٬ اما به گفته ناصر محمودی‌فر٬ مدیر مجموعه ورزشی آزادی٬ «نیروی انتظامی مانع از ورود خانواده‌ها» به این استادیوم شده بود.

آقای محمودی‌فر با اشاره به فروش ۱۰ هزار بلیت برای تماشای این بازی٬ به خبرگزاری ایرنا گفته که «نامه‌ای در این ارتباط به دست ما نرسیده… به صورت رسمی دستوری دال بر لغو پخش این دیدار به ما ابلاغ نشده است».

 View image on Twitter

مدیر کل روابط عمومی استانداری تهران نیز اعلام کرد که استانداری مانعی برای پخش بازی در ورزشگاه آزادی نمی‌بیند و با لغو آن «مخالف» است.

در حالی که گزارش‌ها از «سرگردانی» دارندگان بلیت در اطراف ورزشگاه آزادی حکایت داشت٬ ضیاءالدین صبوری افزوده که استانداری برای برگزاری این تماشای خانوادگی٬ مجوز صادر کرده است.

خبرگزاری رسمی قوه قضائیه ایران نیز به نقل از یک «منبع آگاه» در دادستانی تهران٬ گزارش‌ها مبنی بر لغو این برنامه با دستور دادستانی را تکذیب کرده است.

محمود صادقی٬ نماینده تهران در مجلس، با انتقاد از لغو این برنامه در صفحه توئیتر خود با هشتگ «یک مملکت چند دولت»٬ نوشت که استانداری مجوز این برنامه را صادر کرده٬ اما «یگان ویژه» مانع ورود مردم به ورزشگاه می‌شود.

وی تعداد بلیت‌های فروخته‌شده به مردم برای تماشای این برنامه را «۲۰ هزار» اعلام کرده و افزود: «وقتی ما با مردم خودمان قدرت سازگاری نداریم نیازی به دشمن خارجی نداریم».

این نماینده اندکی بعد توئیت کرد که «ورزشگاه آزادی٬ آزاد شد. وقتی ما در پیش پا افتاده‌ترین موضوعات مانده‌ایم، یعنی خودمان بخشی از مشکلیم».

خبر لغو این بازی با انتقاد شدید کاربران فضای مجازی مواجه شد و خریداران بلیت با نشستن روی زمین مقابل ورودی ورزشگاه آزادی به لغو آن اعتراض کردند.

عباس عبدی٬ تحلیلگر سیاسی، نیز در واکنش به این خبر توئیت کرد که «لغو تماشای مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا در ورزشگاه آزادی هیچ معنایی ندارد جز ترس از مردم از سوی کسانی که از سایه خود نیز می‌ترسند».

فاطمه حسینی٬ نمانده تهران در مجلس، نیز که در ابتدا خبر لغو این برنامه را توئیت کرده بود٬ اندکی بعد نوشت که با پیگیری‌های انجام‌شده٬ درهای ورزشگاه آزادی به روی خانواده‌ها باز شد.

نیروی انتظامی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پخش فوتبال ایران‌اسپانیا در ورزشگاه آزادی بلامانع بوده و امنیت آن تأمین می‌شود.

Mira Ghorbanifar @miraghorbanifar

پلیس اماکن نیز به خبرگزاری ایسنا گفته که پخش فوتبال در کافی‌شاپ‌ها بلامانع بوده و کافی‌شاپ‌ها می‌توانند تا پایان زمان این دیدار به فعالیت خود ادامه دهند.

این در حالی است که پیشتر سعید شریف‌زاده، رییس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد به ایسنا گفته بود بر اساس اعلام اداره اماکن٬ کافی‌شاپ‌های این شهر٬ در روز بازی ایران و اسپانیا از ساعت ۲۳ تعطیل می‌شود.

چند ساعت بعد٬ محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی٬ این خبر را تکذیب کرد و گفت «دلیلی ندارد» که چنین تصمیمی گرفته شده باشد.

پس از ممانعت‌های اولیه پلیس٬ شماری از دارندگان بلیت٬ برای از دست ندادن تماشای بازی به سرعت به خانه‌های خود بازگشتند و به نوشته فارس٬ وب‌سایت «سینما تیکت» هم بعد از اعلام خبر لغو پخش بازی اعلام کرد که پول خریداران به حساب آنها واریز می‌شود.

خبرگزاری دولتی ایرنا نوشته که «حدود ۳۰ هزار بلیت برای تماشای این بازی فروخته شده است که با احتساب قیمت ۱۵ هزار تومانی، فروش حدود نیم میلیارد تومانی را رقم می‌زند».

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید