صد سال پس از خاموش شدن آتش تفنگ‌های جنگ جهانی اول

0
1301

به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، رهبران فرانسه و آلمان صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول را گرامی داشتند. این مراسم در حالی برگزار شد که رئیس جمهوری آمریکا نیز در اجلاس صلح پاریس حضور دارد و پیشتر به جنگ طلبی و یک جانبه گرایی محکوم شده است. این اجلاس قرار است حول نظریه چند انبه گرایی و اجرایی شدن آن در سطح بین الملل بررسی شود. در همین حال در حاشیه این اجلاس، صبح امروز، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان  پیش از رونمایی از لوحی برای گرامی‌داشت مصالحه خود و تجدید دوستی میان این دو دشمن در دو جنگ جهانی، به بررسی وضعیت سربازان تیپ مشترک فرانسه و آلمان پرداختند.

صد سال پس از خاموش شدن آتش تفنگ‌های جنگ جهانی اول

 وقتی مکرون در دل مرکل جای می‌گیرد

11.11.2018

تصاویر | وقتی مکرون در دل مرکل جای می‌گیرد

صد سال پس از خاموش شدن آتش تفنگ‌های جنگ جهانی اول، رهبران فرانسه و ‌آلمان سالگرد امضای پیمان ترک مخاصمه را گرامی داشتند.

 به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، رهبران فرانسه و آلمان صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول را گرامی داشتند. این مراسم در حالی برگزار شد که رئیس جمهوری آمریکا نیز در اجلاس صلح پاریس حضور دارد و پیشتر به جنگ طلبی و یک جانبه گرایی محکوم شده است. این اجلاس قرار است حول نظریه چند انبه گرایی و اجرایی شدن آن در سطح بین الملل بررسی شود. 

در همین حال در حاشیه این اجلاس، صبح امروز، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان  پیش از رونمایی از لوحی برای گرامی‌داشت مصالحه خود و تجدید دوستی میان این دو دشمن در دو جنگ جهانی، به بررسی وضعیت سربازان تیپ مشترک فرانسه و آلمان پرداختند.

بیش از سه میلیون سرباز فرانسوی و آلمانی در میان ۱۰ میلیون  سربازی قرار دارند که تخمین زده می‌شود در جنگ جهانی اول بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ کشته شده‌اند. بخش بزرگی از درگیری‌های سنگین این جنگ در سنگرهای شمال فرانسه و بلژیک صورت گرفت.

هیئتی از نمایندگان آلمان این توافق ترک مخاصمه را پیش از طلوع آفتاب ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ در قطار خصوصی فردیناند فوش، فرمانده نیروهای فرانسه که در ریل راه‌آهنی در جنگل کمپین متوقف شده بود، امضا کردند. چند ساعت بعد، در ۱۱ صبح جنگ تمام شد. مکرون در حالی که در کنار مرکل ایستاده بود، در جمع جوانان گفت: اروپا ۷۳ سال است که در صلح قرار دارد. اروپا در صلح است زیرا ما می‌خواهیم که باشد، چون آلمان و فرانسه خواستار صلح هستند.

به گزارش  رویترز ، رییس جمهور فرانسه ادامه داد: پس اگر بخواهیم به سربازان قربانی شده (در این جنگ) که گفتند “دیگر نه” احترام بگذاریم، باید هیچ‌گاه تسلیم ضعیف‌ترین غرایض خود و تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه میان خود نشویم.

مرکل نیز اظهار کرد، این مراسم برایش تکان‌دهنده بوده و دعوت مکرون از خود را “حرکتی بسیار نمادین” دانست.

مکرون و مرکل در نمایشی قدرتمند از اتحاد خود، در واگن قطار بازسازی شده از قطاری که توافق ترک مخاصمه در آن امضا شد، نشستند و کتاب یادبودی را امضا کردند و بار دیگر دست یکدیگر را گرفتند.

جنگ جهانی دوم آخرین صحنه‌ای بود که فرانسه و آلمان درآن در قالب دشمنان یکدیگر ظاهر شدند و از پایان این جنگ تاکنون با یکدیگر روابط تنگاتنگی داشته‌اند.

مکرون و مرکل در زمنیه‌های اقتصادی در چارچوب اتحادیه اروپا و همچنین در حوزه نظامی و مساله مهاجرت با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

52310

کد خبر 824059

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید