حشمت علوی ، ربات اینترنتی رجوی که وجود خارجی نداشت

0
838

حشمت علوی ، ربات اینترنتی رجوی که وجود خارجی نداشت

منابع مختلف، دوازدهم ژوئن ۲۰۱۹:… صدای آمریکا که از رسانه های وزارت خارجه آمریکا است، از جمله پایگاه‌هایی است که مطالب و مقالات متعددی را به قلم این فردِ فیک می‌توان در آن یافت. طی جستجوی مختصری که در این باره انجام شد، مشخص شده است که ده‌ها مقاله و یادداشت، مشخصاً با محوریت تخریب جمهوری اسلامی، با اسم «حشمت علوی» در «صدای آمریکا» انتشار یافته است که اکثر آنها به نقل از سایت «العربیه»، رسانه تحت حمایت رژیم سعودی است. بعنوان مثال «صدای آمریکا» طی گزارشی با عنوان «درک اعتصاب سراسری رانندگان کامیون در ایران»، از قول «حشمت علوی» نوشته است که «تحولات چهار ماه گذشته در ایران نشان می دهد که ساده ترین اعتراض های مدنی ظرفیت تبدیل به اعتراض های سیاسی عمده ای را دارد که می تواند ستون های رژیم را به لرزه درآورد.» مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا MEK Cult Operatives Undermining American Democracy

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

۱- پشت‌ پرده یک شخصیت جعلی

«حشمت علوی»؛ شخصیت ساختگی منافقین برای حملات آمریکا علیه ایران/ «اینترسپت»: ترامپ با کمک «حشمت علوی» از برجام خارج شد/ نقش موثر منافقین در افزایش تحریم‌ها با مشخص شدن اینکه اساساً «حشمت علوی» وجود خارجی نداشته و پشت پرده آن منافقین هستند و با توجه به استفاده دستگاه های پروپاگاندای غرب و مشخصاٌ آمریکایی، و با رجوع به بخش‌هایی از گزارش «اینترسپت»، می‌توان از رابطه منافقین با تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران مطلع شد.

گروه سیاسی-رجانیوز: اخیراً پایگاه خبری «اینترسپت» در مطلبی فاش کرده است که فردی به نام «حشمت علوی» که یک فعال توییتری در حوزه حقوق بشر است و مقالات زیادی به اسم او در سایت «فوربس» منتشر شده است، وجود خارجی ندارد.

به گزارش رجانیوز، «اینترسپت» طی این گزارش اعلام کرده است که در حقیقت گردانندگان حساب کاربری «حشمت علوی»، گروهی از منافقینی هستند که اکنون در آلبانی مستقر هستند.

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

در طول سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ مقاله با این اسم جعلی در «فوربس» که یک رسانه آمریکایی است، منتشر شده و حتی در برخی موارد نیز سران کاخ سفید با استناد به آنها، علیه جمهوری اسلامی ایران موضع‌گیری کرده‌اند.

از همین رو رجانیوز طی گزارشی، به بررسی مطالب و مقالاتی که به نام این شخص جعلی در رسانه‌های معاند خارجی منتشر شده، پرداخته است.

صدای آمریکا

صدای آمریکا که از رسانه های وزارت خارجه آمریکا است، از جمله پایگاه‌هایی است که مطالب و مقالات متعددی را به قلم این فردِ فیک می‌توان در آن یافت.

طی جستجوی مختصری که در این باره انجام شد، مشخص شده است که ده‌ها مقاله و یادداشت، مشخصاً با محوریت تخریب جمهوری اسلامی، با اسم «حشمت علوی» در «صدای آمریکا» انتشار یافته است که اکثر آنها به نقل از سایت «العربیه»، رسانه تحت حمایت رژیم سعودی است.

بعنوان مثال «صدای آمریکا» طی گزارشی با عنوان «درک اعتصاب سراسری رانندگان کامیون در ایران»، از قول «حشمت علوی» نوشته است که «تحولات چهار ماه گذشته در ایران نشان می دهد که ساده ترین اعتراض های مدنی ظرفیت تبدیل به اعتراض های سیاسی عمده ای را دارد که می تواند ستون های رژیم را به لرزه درآورد.»

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

«صدای آمریکا» در گزارشی دیگر از «حشمت علوی»، با تیتر «متحد نزدیک ترامپ خواستار سیاست تغییر رژیم ایران شده است»، از منافقین بعنوان متحد نزدیک ترامپ نام برده و نوشته است: « دیگر در این باره تردیدی نیست که ایران تهدیدی علیه صلح و ثبات در خاورمیانه است.»

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

این رسانه آمریکایی در یکی دیگر از مطالبی که به نقل از «حشمت علوی» بر روی خروجی خود قرار داده است، ثبات خاورمیانه را بیرون کردن ایران از معادلات منطقه‌ای دانسته و نوشته است که «آیا ثبات خاورمیانه در گرو بیرون راندن ایران است؟»

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

حتی در گزارشی هم که «صدای آمریکا» در تخریب سپاه و به نقل از «فاکس‌نیوز» منتشر کرده است، از «حشمت علوی» بعنوان فعال سیاسی نام برده شده و از قول این نام جعلی آورده است: «ماهان ایر متعلق به سپاه است.»

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

گردانندگان هویت جعلی «حشمت علوی» که همان باقی مانده منافقین و خائنین به مردم می‌باشند، در گزارشی که به بهانه قتل «خاشقچی» توسط سعودی ها، منتشر کرده‌اند و در «صدای آمریکا» نیز منتشر شده است، با تیتر «نگاهی به تاریخچه ترور مخالفان در ایران»، سعی در عوض کردن جای جلاد(منافقین) و شهید(۱۷ هزار شهید ترور شده به دست سازمان مجاهدین خلق) داشته اند!

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

موارد بالا مشتی از خروار مطالب و یادداشت‌هایی است که «صدای آمریکا» با نام «حشمت علوی»، علیه مردم ایران منتشر کرده است.

«حشمت علوی» در دیگر رسانه‌های معاند

مطالب منتشره منافقین با نام جعلی «حشمت علوی»، تنها در «صدای آمریکا» دیده نمی‌شود. مقالاتی که با نام این هویت جعلی منتشر می‌شد، از سایت های «ملی‌گراها» گرفته تا رسانه های «سلطنت طلب» را نیز به لحاظ محتوا تغذیه می‌کرد که در ادامه تنها به تصاویر مطالب قرار گرفته بر خروجی این سایت های درجه چندم، بسنده می‌شود:

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که سایت «شفقنا» که موسس آن در خارج از کشور است و عملکردش بارها مورد انتقاد قرار گرفته است نیز مطالب این هویت جعلی را بعنوان تحلیل منتشر می‌کرد.

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

در هر حال، با مشخص شدن اینکه اساساً «حشمت علوی» وجود خارجی نداشته و پشت پرده آن منافقین هستند و با توجه به استفاده دستگاه های پروپاگاندای غرب و مشخصاٌ آمریکایی، و با رجوع به بخش‌هایی از گزارش «اینترسپت»، می‌توان از رابطه منافقین با تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران مطلع شد.

طبق گزارش «اینترسپت»، ترامپ برای اینکه بتواند نظر مثبت کنگره را برای نقض برجام جلب کند، مدعی شده بود که توافق هسته‌ای(برجام)، بودجه نظامی ایران را افزایش داده است و زمانی که نمایندگان کنگره از وی برای این ادعایش طلب مدرک می‌کنند، ترامپ به مقاله «حشمت علوی» در «فوربس» اشاره می‌کند.

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

در بخش دیگری از این گزارش نیز به این موضوع اشاره می‌شود.

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

ترامپ برای خروج از برجام و افزایش تحریم‌ها علیه ایران، مقالات فردی را مورد استناد قرار می‌داد که اصلا وجود خارجی ندارد و مطالب منتشره با این نام جعلی، از سوی منافقین بود.

بعید است اگر کاخ سفید و رسانه‌های اقماری‌اش از فیک بودن هویت «حشمت علوی» مطلع نبوده باشند و استنادهایشان به مطالب ذکر شده، بی دلیل بوده باشد.

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

Ali Safavi NCRI Remember: MEK was an American excuse to invade IraqRemember: MEK was an American excuse to invade Iraq

۲- حشمت علوی، فعال توییتری که وجود خارجی ندارد

تی آر تی ترکیه، دوازدهم ژوئن ۲۰۱۹
لینک به منبع

ادعا می گردد که فردی به نام حشمت علوی وجود خارجی ندارد و در حقیقت گروهی از منافقین در حال مدیریت این حساب کاربری هستند.

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

ادعا گردید فردی به نام حشمت علوی که یک فعال، توئیتری در حوزه حقوق بشر و مخالف دولت ایران است، وجود خارجی ندارد.

حشمت علوی برای بسیاری از فعالان توییتری نامی آشناست، وی یک تحلیلگر حامی جنگ و تحریم است که مقالات زیادی را منتشر کرده و در توئیتر فعال است.

اکنون ادعا می گردد که چنین فردی وجود خارجی ندارد و در حقیقت گروهی از منافقین در حال مدیریت این حساب کاربری هستند.

حسن حیرانی یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق با اعلام اینکه فردی به نام حشمت علوی وجود خارجی ندارد، گفت: حشمت علوی یک شخصیت ساخته شده توسط تیم سیاسی، منافقین است. آنها هر چه را که توسط فرماندهان گفته می‌شود، می‌نویسند و از این نام برای قرار دادن مقالات در رسانه‌ها استفاده می‌کنند. چنین شخصی وجود ندارد و واقعی نیست.

بر اساس گزارشات رسیده، در طول سال۲۰۱۷ – ۲۰۱۸  با اسم حشمت علوی بیش از ۶۰  مقاله در فوربس منتشر شده و حتی کاخ سفید نیز در پاسخ به خبرنگاران به گزارش‌های این فرد تقلبی استناد کرده است.

علوی که در سایت فوربس به عنوان یک فعال ایرانی برابری حقوقی معرفی شده است، چندین مقاله در سالهای گذشته درمورد ایران در سایت‌هایی همچون هیل، دیلی کالر، فدرالیست، العربیه و.. منتشر کرده است.

نکته جالب توجه در خصوص یکی از این نشریات نشریه آمریکایی هیل، است این است که در حال حاضر این سایت یک کمپین تبلیغاتی ۱۰ هفته‌ای را برای مجاهدین آغاز کرده است.

گفتنی است، پس از انتشار اخبار مربوط به جعلی بودن نام حشمت علوی و واقعی نبودن این شخصیت، توییتر تصمیم گرفت حساب کاربری وی را ببندد.

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

White House MEK Trolls and the Iran CaseWhite House MEK Trolls and the Iran Case

۳- مجله فوربز مقالات ‘کارشناس ایرانی جعلی’ را حذف کرد

بی بی سی، دوازدهم ژوئن ۲۰۱۹
لینک به منبع

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا حساب کاربری توییتر حشمت علوی به حالت تعلیق درآمده است

مجله آمریکایی فوربز نام “حشمت علوی”، فعال خودخوانده‌ای که بنا بر گزارش ها یک شخصیت مجازی جعلی بوده، را از فهرست کارشناسان مستقل خود حذف کرده است. فوربز همچنین مقالات “حشمت علوی” را از وب سایت خود پاک کرده است.

سایت خبری اینترسپت یکشنبه (۹ ژوئن) گزارش داد که حشمت علوی – که خود را در شبکه های اجتماعی یک فعال و کارشناس مسائل ایران می خواند – به احتمال زیاد وجود خارجی ندارد. مقالات چاپ شده به نام این فرد منعکس کننده مواضع تندی علیه جمهوری اسلامی بود.

این رسانه با استناد به اظهارات یک عضو سابق و منتقد سازمان مجاهدین خلق ایران و منابع دیگر گزارش داد که احتمالا تعدادی از اعضای سازمان مجاهدین خلق مستقر در آلبانی به نام حشمت علوی مقاله تهیه و منتشر می کرده اند.

مقالات حشمت علوی در ظرف دو سال گذشته در رسانه های مختلف نظیر شبکه العربیه انگلیسی هم چاپ می شد؛ برخی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور هم آن‎ها را ترجمه و منتشر می کردند؛ شماری از سایت های خبری عمدتا راستگرا از جمله “هیل” – که اخبار کنگره آمریکا را منتشر می کند – تحلیل های حشمت علوی را چاپ می کردند.

بخش روابط عمومی فوربز به درخواست بی بی سی فارسی درباره واکنش به خبر جعلی بودن هویت این کارشناس مستقل پاسخ نداد.

یک سخنگوی فوربز پیشتر به خبرنگار اینترسپت گفته بود که رابطه کاری این نشریه و حشمت علوی در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی قطع شده بود. فوربز در این خصوص جزئیاتی ارائه نکرد.

کاخ سفید در سال ۲۰۱۸ میلادی به روزنامه واشنگتن پست گفته بود که منبع یکی از ادعاهای دولت ترامپ مبنی بر افزایش بودجه نظامی ایران پس از توافق هسته ای (برجام) یکی از مقالات حشمت علوی در فوربز بوده است.

حساب کاربری توییتر او که به شدت علیه مخالفان تحریم ها و طیفی از روزنامه نگاران و چهره های دانشگاهی فعال بود نیز پس از انتشار مقاله اینترسپت به حالت تعلیق در آمده است.

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

Heshmat Alavi Gate , Trump and MEK” Heshmat Alavi Gate ” , Trump and MEK

۴- توئیتر حشمت علوی بسته شد-رابط های مریم رجوی در صدای آمریکا چه کسانی هستند؟

سایت ایرانیان کانادا و امریکا، دوازدهم ژوئن ۲۰۱۹
لینک به منبع 

در پی افشاگری اینترسپت درمورد جعلی بودن تحلیلگر مورد اعتماد کاخ سفید و بسیاری از رسانه های اصلی  سیاستمداران طیف های گوناگون خواستار توضیح وزارت خارجه و کاخ سفید آمریکا شده اند . ایندپندنت نیز از جنجال بر سیر استفاده پمپئو و کاخ سفید از نوشته های تولیدی مجاهدین خلق تحت نام “حشمت علوی” برای تخریب صلح طلبان و استفاده علیه ایرانیان گزارشی ویژه نوشت.

اینترسپت در گزارشی مشروح و با استناد به اظهارات چندین منبع مطلع و اعضای جداشده گروه مجاهدین، افشا کرد که حشمت علوی یک فرد واقعی نیست، بلکه اسم رمز پروژه‌ای تبلیغاتی است که توسط گروه مجاهدین در قالب یک حساب جعلی در بسترهای مختلف شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و فیسبوک فعالیت می‌کند.

با وجود جعلی بودن هویت حشمت علوی، در سال‌های گذشته صدها یادداشت و مقاله با این نام در رسانه‌های دست راستی آمریکایی از جمله «وال استریت ژورنال»، «فوربس»، «هیل»، «دیلی کالر»، «فدرالیست» و همچنین پایگاه سعودی «العربیه» منتشر شده است.

با وجود آنکه هواداری آشکارا حساب توییتری حشمت علوی از سرکرده گروه تروریستی مجاهدین ماهیت آن به عنوان پروژه پروپاگاندای این گروه را برای کاربران ایرانی آشکار کرده بود، اما این حساب برای سال‌ها فعال بود و توییتر نیز از مسدود کردن آن خودداری می‌کرد. اما یکشنبه توییتر بالأخره این حساب را تعلیق کرد.

توییتر در مورد این اقدام توضیحی نداده است، اما به نظر می‌رسد این اقدام واکنشی باشد به گزارش افشاگرانه‌ای که پایگاه تحقیقی «اینترسپت» در مورد پشت پرده این حساب توییتری منتشر کرد.

نفوذی های مریم رجوی در صدای آمریکاصدای آمریکا ۲۰ مقاله از حشمت علوی منتشر کرده است، از فردی که وجود خارجی نداشته و متونش را جمعی از مجاهدین خلق در آلبانی مینوشتند.

نفوذی های مریم رجوی در صدای آمریکا

“علی علیزاده تحلیلگر مسائل سیاسی مقیم لندن” در حساب توییترش به بازتاب مقاله های حشمت علوی در وبسایت صدای آمریکا اشاره کرد:

صدای آمریکا (VOA) ۲۰ مقاله از حشمت علوی چاپ کرده. از فردی که وجود خارجی نداشته و متونش را جمعی از مجاهدین خلق در آلبانی مینوشتند. این یک رسوایی بزرگ است. پرسش اینست که کدام کارمندان و مدیران VOA دستور چاپ این مقالات را داده‌اند؟ رابط ها و نفوذیهای مریم رجوی در VOA چه کسانی هستند؟

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

وب سایت صدای امریکا، پس از این روشنگری، مقالات منشتر شده توسط این فرد را از آرشیو خود حذف کرد.گفتنی است در طول سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ با اسم حشمت علوی بیش از ۶۰ مقاله در فوربس منتشر شده و حتی کاخ سفید نیز در پاسخ به خبرنگاران به گزارش‌های این فرد تقلبی استناد کرده است.
اینترسپت در گزارش خود نوشته است: ” این هویت جعلی برای پیاده سازی یک عملیات پروپاگاندا علیه ‏ایران خلق شد که یک سازمان مخالف ایران با نام گروه مجاهدین ‏خلق مدیریت آن را بر عهده دارد.”

مریم رجوی حشمت علوی ، اقدام علیه مصالح عالیه امریکا 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید