آقای میرزایی در مصاحبه با BBC: من 38 سال است که اجازه ندارم فرزند و همسرم را ببینم

0
1330

آقای میرزایی در مصاحبه با رادیو بی بی سی در مورد فرقه مجاهدین در آلبانی روشنگری کرد

من 38 سال است که اجازه ندارم فرزند و همسرم را ببینم

آقای غلامعلی میرزایی از اعضای جداشده از مجاهدین خلق در  آلبانی در مصاحبه با بخش انگلیسی رادیو بی بی سی به زوایای پنهان و عریان در تشکیلات فرقه مجاهدین  خلق به رهبری رجوی پرداخت که موجب شگفتی مصاحبه کننده رادیو بی بی سی شد.

آقای میرزایی در این مصاحبه اشاره کرد که فرزند خود را از زمانیکه شش ماهه بوده  تا کنون از نزدیک ندیده است و بیش از سی سال  در عضویت سازمان مجاهدین خلق  بوده است  تا اینکه در آلبانی از آنها جدا می شود. او در طول این مدت سازمان مجاهدین اجازه نمی داد که وی با خانواده اش چه در عراق و چه در آلبانی حتی ارتباط تلفنی داشته باشد. پسر خردسال وی اکنون 38 ساله شده است در حالیکه این پدر و پسر نتوانسته اند یکدیدگر را ببینند از سوی دیگر همسر آقای میرزایی نیز در این دوره رنج مستمر کشیده است . لازم به یادآوری است که  غلامعلی میرزایی که از خردادماه سال 1367 به مدت نزدیک به سی سال در تشکیلات فرقه رجوی بود. وی  در همان اوایل سال 1359 در 11 مهر ماه در مرزهای جنوب کشور توسط ارتش صدام حسین اسیر شد و نزدیک به نه سال در اردوگاهای مختلف عراق با سخت ترین شرایط سپری شد و در همین سالها بودکه با یک سری تبلیغات فرقه رجوی که در اردوگاه های و زندان های صىدام حسین جهت جذب وکشاندن اسرای جنگی به سمت خودشان بود، جذب فرقه مجاهدین خلق شد.

برای گوش کردن این مصاحبه بر روی اینجا کلیک کنید

تیرانا ـ سایت نجات یافتگان از مجاهدین خلق در آلبانی ـ ایران آزادی ـ 09.11.2019

www.iran-azadi-albania.info

Mujahedin-e Khalq MEK in Albania

Albania’s Iranian guests

Assignment

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/w3csy5dd

Mujahedin-e Khalq MEK in Albania

Audio Player

Who are Albania’s Iranian guests? In July, Donald Trump’s personal lawyer, Rudy Giuliani visited an Albanian village just outside Tirana. At a tightly-guarded encampment, he addressed the Iranian group who live there – the Mujahedin-e Khalq (MEK), or People’s Mujahedin Organisation of Iran (PMOI). MEK has been a leading opposition voice against the Islamic Republic of Iran for decades.

Following the revolution of 1979, MEK fell out with the Iranian government – members were persecuted, and the organisation moved to Iraq for around three decades. Migration to Albania was facilitated by the United States, and more than 3,000 members have arrived.

But in Albania – a fragile democracy – there’s disquiet. Critics claim MEK’s presence compromises Albania’s security, and is fuelling a crack-down on the press. Meanwhile, dozens of Iranian MEK members have defected but find themselves living a precarious existence in Tirana because they are stateless, without passports.

Assignment investigates the improbable relationship between Albania and MEK.

Presenter: Linda Pressly
Producer: Albana Kasapi

(Photo: Gholam Mirzai has left the MEK. He would like to return to Iran. Credit: BBC Credit)

Mujahedin-e Khalq MEK in Albania

Link to the source

__________________________

Albania-Victims of MEK 260-410

ابراز نگرانی و اعتراض اعضای جدا شده از مجاهدین به رییس جمهور آلبانی ـ توطئه فرقه مجاهدین علیه آقای احسان بیدی محکوم است

ما بطور قانونی وارد کشور شما شده وکاری بر خلاف قوانین انجام نداده و به رعایت قوانین ملتزم هستیم. به همین دلیل هم انتظار داریم با ما که سختی های زیادی متحمل شده ایم، محترمانه و بر اساس قوانین رفتار شود. اما متاسفانه ما شاهد برخی اعمال هستیم که ما را نگران می کند از جمله اخیرا یکی از دوستان ما بنام «احسان بیدی» توسط پلیس مورد بی احترامی، دستگیر وبه زندانی منتقل شده است که به وکیل یا هرگونه مشاوره قانونی دسترسی ندارد. او حتی حق ملاقات ندارد. احسان بیدی مدت ۶ سال در کشور شما زندگی کرده ، دارای برگه اقامت ۱۰ساله از دولت آلبانی بوده و بر طبق تمامی معیارهای بین المللی پناهنده محسوب می شود، بی شک او بعنوان انسان حق دارد بداند که چرا و با اجازه کدام مرجع قانونی و به چه جرمی دستگیر شده است و حق دارد که در یک دادگاه عادلانه حاضر و از خود دفاع کند. چیزی که در تمام کشورهای متمدن دنیا برای همه افراد برسمیت شناخته شده است. ما مطمئن هستیم که این توطئه بوسیله «سازمان مجاهدین» وکسانی که ازاین سازمان رشوه گرفته اند طراحی واجرا شده است. ما مطلع شده ایم که فرماندهان بالای این سارمان درنشستی اعلام کرده اند که دستگیری – احسان بیدی – را ماطراحی و دوستانمان در دولت البانی آنرا عملی کردند ودراینده برای بقیه جدا شدگان که با ما همکاری نمی کنند همین برنامه را اجرا خواهیم کرد.

نامه سرگشاده اعضای نجات یافته از مجاهدین خلق در آلبانی به آقای ایلیر متا

ابراز نگرانی و اعتراض اعضای جدا شده از مجاهدین به رییس جمهور آلبانی

توطئه فرقه مجاهدین خلق علیه آقای احسان بیدی را محکوم می کنیم

تیرانا ـ سایت نجات یافتگان از مجاهدین خلق در آلبانی ـ ایران آزادی ـ 07.11.2019

لینک به ترجمه انگلیسی

www.iran-azadi-albania.info

Albania-Ilir Meta 260-410

جناب رئیس جمهور آلبانی

آقای ایلیر متا

با تقدیم احترام ما جمعی از اعضای سابق مجاهدین خلق، سالها است برای یافتن زندگی از این سازمان جداوبا رعایت قوانین در کشورشمازندگی می کنیم. ما دنبال زندگی شخصی خودمان بوده و بهمین دلیل هم از مجاهدین که سالها از ما سواستفاده کرده اند جدا شده ایم.

ما بطور قانونی وارد کشور شما شده وکاری بر خلاف قوانین انجام نداده و به رعایت قوانین ملتزم هستیم. به همین دلیل هم انتظار داریم با ما که سختی های زیادی متحمل شده ایم، محترمانه و بر اساس قوانین رفتار شود.

اما متاسفانه ما شاهد برخی اعمال هستیم که ما را نگران می کند از جمله اخیرا یکی از دوستان ما بنام «احسان بیدی» توسط پلیس مورد بی احترامی، دستگیر وبه زندانی منتقل شده است که به وکیل یا هرگونه مشاوره قانونی دسترسی ندارد. او حتی حق ملاقات ندارد.

احسان بیدی مدت ۶ سال در کشور شما زندگی کرده ، دارای برگه اقامت ۱۰ساله از دولت آلبانی بوده و بر طبق تمامی معیارهای بین المللی پناهنده محسوب می شود، بی شک او بعنوان انسان حق دارد بداند که چرا و با اجازه کدام مرجع قانونی و به چه جرمی دستگیر شده است و حق دارد که در یک دادگاه عادلانه حاضر و از خود دفاع کند. چیزی که در تمام کشورهای متمدن دنیا برای همه افراد برسمیت شناخته شده است.

ما مطمئن هستیم که این توطئه بوسیله «سازمان مجاهدین» وکسانی که ازاین سازمان رشوه گرفته اند طراحی واجرا شده است. ما مطلع شده ایم که فرماندهان بالای این سارمان درنشستی اعلام کرده اند که دستگیری – احسان بیدی – را ماطراحی و دوستانمان در دولت البانی آنرا عملی کردند ودراینده برای بقیه جدا شدگان که با ما همکاری نمی کنند همین برنامه را اجرا خواهیم کرد.

آقای رئیس جمهورمتاسفانه در روزهای گذشته شاهد دیدار شما از کمپ این سازمان بودیم، اما میدانیم که بشما دررابطه بااین سازمان اطلاعات غلط داده اند . ما دارای اطلاعات کافی در رابطه با این سازمان و مناسبات مخوف داخلی آن هستیم و هرگاه شما دستور بدهید آماده هستیم این اطلاعات را در اختیار جنابعالی قرار دهیم، این سازمان یک سازمان تروریستی و ضد بشری است که حتی به اعضای خودش رحم نمی کند. ما دهه ها دراین سازمان بوده ایم وبا کارکرد های بی رحمانه ضد انسانی و مافیایی آن بخوبی آشنا هستیم.

این سازمان بما که عمر خود رادرآن گذرانده و به آن سالها خدمت کرده ایم رحم نمی کند و بدنبال آزار وتخریب زندگی مااست چراکه حاضرنشدیم بیش از این عمر خود رادر خدمت اهداف ضد ملی این سازمان تلف کنیم و فقط بدنبال زندگی شخصی خود هستیم.

آقای رئیس جمهور،در حالیکه کشور شما آماده ورود به اتحادیه اروپا می شود ما از شما بعنوان نماد ملی و بالاترین مدافع قانون و حقوق بشر درخواست داریم که از ما قربانیان توطئه های این این سازمان حمایت کرده و بنام انسانیت این بی عدالتی رابرطرف کنید و اجازه ندهید حق فرد بی گناهی ضایع گردد.

با تشکر و احترام:

1 ـ محمد عظیم میش مست

2 ـ هاىی ثانی خانی

3 ـ حسن حیرانی

4 ـ عبدالرحمان محمدیان

5 ـ حسن شهباز

6 ـ علی هاجری

7 ـ احسان بیدی

8 ـ غلام میرزایی

9 ـ مالک بیت مشعل

10 ـ موسی دامرودی

11 ـ غلامرضا شکری

12 ـ پرویز حیدرزاده

Ehsan Bidi

Albania-Victims of MEK-Rajavi

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید