جواد فیروزمند: دستگیری سران الاحوازی چه پیامی به مجاهدین خلق دارد؟

0
1047

 این پیام بسیار روشنی است که جوزف بورل به تهران برد تا در حاشیه مذاکرات تاکید نماید که اگر ایران با اروپا کنار بیاید، همه گروه های مسلح مروج تروریسم و سرنگونی از طریق جنگ مسلحانه را افسار زده و مجازات خواهد نمود و در مراحل بعدی به ایران پیشکش خواهد کرد و در این رابطه گروه تروریستی مجاهدین خلق نیز مستثنی نخواهد بود! جدا از اینکه دوران استفاده ابزاری از گروه های تروریستی فشار، هماننده الاحوازی و فرقه تروریستی رجوی در سیاست جدید اتحادیه اروپا بپایان آمده است یا نه، باید به انتخاب یا عمل متقابل ایران نگاه کرد و اینکه ایرانی ها چقدر حاضر هستند بهای کنار آمدن با اتحادیه اروپا را در شرایطی که زیر شدیدترین تحریم های آمریکا قرار دارند، بپردازند!؟ و در انتها اینکه فرقه تروریستی رجوی که هزاران بار بیشتر از گروه الاحوازی مستقیما در ترور، جاسوسی و جنگ مسلحانه ۴۰ ساله دخیل و صحنه گردان اصلی بوده، آیا پیام دستگیری همکیشان خود در دانمارک و هلند را دریافت نموده است یا خیر؟

دستگیری سران الاحوازی چه پیامی به مجاهدین خلق دارد؟

جواد فیرومند ـ آریا ایران ـ 10.02.2020

روز دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ برابر با سوم فوریه ۲۰۲۰ همزمان با سفر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و دیدار با مقامات دولت ایران، سرویس امنیتی دانمارک اعلام کرد که سه عضو گروه «جنبش عربی آزادیبخش الاحواز» را به اتهام جاسوسی از افراد و شرکت‌ها برای نهادهای امنیتی عربستان سعودی بازداشت و تفهیم اتهام کرده است.

فرد چهارم نیز در شهر دلفت هلند، به اتهام طراحی یک یا چند مورد حمله مسلحانه در ایران و عضویت در یک گروه تروریستی بازداشت شده است.Jawad Firoozmand

در همین رابطه پلیس هلند اعلام کرده است که «جنبش عربی آزادیبخش الاحواز» یک شاخه نظامی فعال دارد و در ایران حملات مسلحانه انجام داده است. از جمله حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ که در جریان آن حداقل ۲۵ نفر کشته و ۷۰ نفر نیز مجروح شدند. لازم به یادآوری است که همان روز نماینده این گروه در مصاحبه با تلویزیون ایران اینترنشنال همراه با گروه تروریستی داعش مسئولیت آن کشتار را بعهده گرفته بود.

این گروه به همراه سازمان مجاهدین خلق از جمله سازمان هایی است که وزیر خارجه آمریکا پس از ترور قاسم سلیمانی در بغداد به دیپلمات‌های این کشور دستور داده بود که تماس خود را با آنان محدود یا قطع کنند.

این اولین بار است که کشورهای اروپایی همانند دانمارک و هلند، اعضای یک گروه تروریستی جدایی طلب  ضد ایرانی را بجرم ترویج تروریسم، عمل مسلحانه در ایران و جاسوسی برای عربستان سعودی، دستگیر و روانه زندان می کنند.

همزمانی این عمل با سفر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و گفتگو با رهبران ایران، این گمانه را تقویت می نماید که اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا در مذاکره و مصالحه با ایران جدی است و اگر بخواهد برای از میان برداشتن هسته های تروریستی که در قالب اپوزیسیون دولت ایران فعالیت می نمایند، آمادگی لازم را داشته و کافی است که دولت ایران بخواهد.

این پیام بسیار روشنی است که جوزف بورل به تهران برد تا در حاشیه مذاکرات تاکید نماید که اگر ایران با اروپا کنار بیاید، همه گروه های مسلح مروج تروریسم و سرنگونی از طریق جنگ مسلحانه را افسار زده و مجازات خواهد نمود و در مراحل بعدی به ایران پیشکش خواهد کرد و در این رابطه گروه تروریستی مجاهدین خلق نیز مستثنی نخواهد بود!

جدا از اینکه دوران استفاده ابزاری از گروه های تروریستی فشار، هماننده الاحوازی و فرقه تروریستی رجوی در سیاست جدید اتحادیه اروپا بپایان آمده است یا نه، باید به انتخاب یا عمل متقابل ایران نگاه کرد و اینکه ایرانی ها چقدر حاضر هستند بهای کنار آمدن با اتحادیه اروپا را در شرایطی که زیر شدیدترین تحریم های آمریکا قرار دارند، بپردازند!؟

و در انتها اینکه فرقه تروریستی رجوی که هزاران بار بیشتر از گروه الاحوازی مستقیما در ترور، جاسوسی و جنگ مسلحانه ۴۰ ساله دخیل و صحنه گردان اصلی بوده، آیا پیام دستگیری همکیشان خود در دانمارک و هلند را دریافت نموده است یا خیر؟

جواد فیروزمند – ۴ فوریه ۲۰۲۰ – ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

لینک به منبع

/////////////////////

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید