عراق: تصمیم آمریکا درباره سپاه می‌تواند تاثیرات منفی بر منطقه بگذارد

0
767

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، سه‌شنبه ۹ آوریل (۲۰ فروردین) در نشست مطبوعاتی هفتگی‌اش به خبرنگاران گفت، “عراق کوشید تا مانع تصمیم آمریکا شود”. اشاره او به اعلام تصمیم آمریکا در روز دوشنبه برای تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. او گفت که تصمیم آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران می‌تواند “تاثیراتی منفی بر عراق و منطقه بگذارد”. عبدالمهدی افزود که عراق تمامی سعی خود را خواهد کرد تا آرامش به منطقه بیاورد، چون این کشور روابطی خوب هم با تهران و هم با واشنگتن دارد”. دولت آمریکا روز دوشنبه سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. مسئولان جمهوری اسلامی به اقدام ترامپ واکنش تندی نشان داده‌اند، از جمله عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، گفته که نظامیان آمریکایی در منطقه هم تروریست شناخته می‌شوند.

عراق: تصمیم آمریکا درباره سپاه می‌تواند تاثیرات منفی بر منطقه بگذارد

دویچه وله ـ 11.04.2019

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، می‌گوید که تصمیم دولت دونالد ترامپ برای تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران “می‌تواند تاثیراتی منفی بر عراق و منطقه داشته باشد”.

    
عادل عبدالمهدی‌، نخست وزیر عراقعادل عبدالمهدی‌، نخست وزیر عراق

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، سه‌شنبه ۹ آوریل (۲۰ فروردین) در نشست مطبوعاتی هفتگی‌اش به خبرنگاران گفت، “عراق کوشید تا مانع تصمیم آمریکا شود”. اشاره او به اعلام تصمیم آمریکا در روز دوشنبه برای تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

او گفت که تصمیم آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران می‌تواند “تاثیراتی منفی بر عراق و منطقه بگذارد”.

عبدالمهدی افزود که عراق تمامی سعی خود را خواهد کرد تا آرامش به منطقه بیاورد، چون این کشور روابطی خوب هم با تهران و هم با واشنگتن دارد”.

دولت آمریکا روز دوشنبه سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. مسئولان جمهوری اسلامی به اقدام ترامپ واکنش تندی نشان داده‌اند، از جمله عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، گفته که نظامیان آمریکایی در منطقه هم تروریست شناخته می‌شوند.

در همین زمینه:

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید